Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Abarth Punto Supersport 2012: nejrychlejší Punto vůbec konečně v prodeji
29.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Fiat přes půl roku dolaďoval nejostřejší Punto, než se rozhodl pustit jej do prodeje. Mnoho času na přemýšlení ale zákazníci nemají, vznikne ani ne 200 kusů.
Abarth Punto Supersport není čerstvá záležitost. Poprvé jsme o něm psali loni v září, kdy se představoval a připravoval na světovou premiéru ve Frankfurtu. Co je na něm zajímavé, že o něm píšeme opět?
Možná stojí za krátkou zmínku, že to není obyčejný Fiat a dokonce ani obyčejný Abarth. Oproti standardnímu „Škorpionovi“ se na podvozku objevily zkrácené sportovní pružiny, na zakázku vyrobené tlumiče Koni, brzdový systém se čtyřmi vrtanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny vpředu, hliníkové sedmnáctky a koncovka výfuku se zvětšeným průměrem. Vše z balíčku SS (esseesse).
O pohon se stará napříč všemi modely Abarthu používaný agregát 1,4 T-Jet vybavený turbodmychadlem, který zde produkuje 180 koní při 5 750 otáčkách a 270 newtonmetrů při 2 500 ot./min. Punto Supersport jezdí maximální rychlostí 216 km/h a stovku s pevným startem dostihne za 7,5 s.
Speciální pro tento vůz je také osobité barevné schéma - dvoutónový lak Grigio Campovolo anebo pak nově čistá černá. V interiéru máte černou kůží čalouněná sportovní sedadla Sabelt a švy kombinují červené a žluté nitě, což jsou barvy převzaté z loga Abarthu.
Tou největší novinkou ale je, že Fiat začal extra edici Abarthu Punto konečně prodávat. Zatím pouze v Itálii, za cenu v přepočtu 550 tisíc korun. Pokud se vám zdá přiměřená a máte pocit, že to auto musíte mít, v takovém případě doporučujeme rozhýbat se. Fiat jich totiž vyrobí jen 199 kusů a než si promyslí export, možná už nebude co vyvážet.


Úpravy Punta Supersport provádí centrála Abarthu v Turíně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 7 hodinami
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nejnovější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
před hodinou
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
před 2 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
před 4 hodinami
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
před 5 hodinami
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
