Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulia dostala aktivní aerodynamiku, zlepšit má přítlak vpředu (videa)
2.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výsuvné lízátko čelního nárazníku je aktivováno ve vyšších rychlostech za účelem větší stabilizace přední nápravy. Daná technika není pro Alfu novinkou.
Nové Alfě Romeo Giulia se věnujeme opravdu nemalou měrou, přeci jen jde o vskutku zásadní vůz, který by mohl skomírající automobilku vrátit mezi živé. Tomuto počinu samozřejmě jen aplaudujeme, přeci jen kupé 4C naznačilo, že Italové dokážou stvořit nejen vizuálně žádoucí model. Nicméně včera jsme rovněž varovali před přílišným optimismem, který se do odborné i laické veřejnosti snaží nalít šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Velká očekávání by totiž mohlo následovat ještě větší zklamání.
Černým scénářem jsme se ovšem již zabývali v našem předchozím článku, proto tyto negativní myšlenky pro dnešek necháme spát. Místo toho se budeme zabývat aktivní aerodynamikou, kterou Giulia QV dostala do vínku. Konkrétně jde o lízátko čelního nárazníku, které se při vyšších rychlostech vysouvá a působí pozitivním dojmem na přední nápravu. Navýšen je totiž přítlak, souběžně s tím dochází také ke zlepšení přilnavosti.
Tento systém přitom pro Alfu není novinkou, již v roce 1984 jej dostal model 90. V jeho případě měla přitom výsuvná část čelního nárazníku napomoci chlazení pohonné jednotky. Přestože šlo rovněž o aktivní aerodynamiku, se kterou byly spojeny i výrazně zapuštěné nárazníky, nechlubil se tento sedan zrovna působivým koeficientem odporu vzduchu Cx 0,37. Novinka by však podle prohlášení značky měla být na mnohem lepší úrovni.
Žádné konkrétní údaje však Italové v tomto ohledu do světa nepustili, zopakovat tedy jen můžeme jediná známá fakta. Tedy že nová Giulia Quadrifoglio Verde dostane kromě výsuvného lízátka přeplňovaný šestiválcový motor s kořeny u Ferrari, který produkuje 510 koní. S tímto výkonem přitom vrcholná verze zvládne sprint na stovku za 3,9 sekundy, tedy rychleji než německá konkurence.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce
3.10.2025
Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně
3.10.2025
Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
3.10.2025
Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
4.10.2025
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
