Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulia dostala aktivní aerodynamiku, zlepšit má přítlak vpředu (videa)
2.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výsuvné lízátko čelního nárazníku je aktivováno ve vyšších rychlostech za účelem větší stabilizace přední nápravy. Daná technika není pro Alfu novinkou.
Nové Alfě Romeo Giulia se věnujeme opravdu nemalou měrou, přeci jen jde o vskutku zásadní vůz, který by mohl skomírající automobilku vrátit mezi živé. Tomuto počinu samozřejmě jen aplaudujeme, přeci jen kupé 4C naznačilo, že Italové dokážou stvořit nejen vizuálně žádoucí model. Nicméně včera jsme rovněž varovali před přílišným optimismem, který se do odborné i laické veřejnosti snaží nalít šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Velká očekávání by totiž mohlo následovat ještě větší zklamání.
Černým scénářem jsme se ovšem již zabývali v našem předchozím článku, proto tyto negativní myšlenky pro dnešek necháme spát. Místo toho se budeme zabývat aktivní aerodynamikou, kterou Giulia QV dostala do vínku. Konkrétně jde o lízátko čelního nárazníku, které se při vyšších rychlostech vysouvá a působí pozitivním dojmem na přední nápravu. Navýšen je totiž přítlak, souběžně s tím dochází také ke zlepšení přilnavosti.
Tento systém přitom pro Alfu není novinkou, již v roce 1984 jej dostal model 90. V jeho případě měla přitom výsuvná část čelního nárazníku napomoci chlazení pohonné jednotky. Přestože šlo rovněž o aktivní aerodynamiku, se kterou byly spojeny i výrazně zapuštěné nárazníky, nechlubil se tento sedan zrovna působivým koeficientem odporu vzduchu Cx 0,37. Novinka by však podle prohlášení značky měla být na mnohem lepší úrovni.
Žádné konkrétní údaje však Italové v tomto ohledu do světa nepustili, zopakovat tedy jen můžeme jediná známá fakta. Tedy že nová Giulia Quadrifoglio Verde dostane kromě výsuvného lízátka přeplňovaný šestiválcový motor s kořeny u Ferrari, který produkuje 510 koní. S tímto výkonem přitom vrcholná verze zvládne sprint na stovku za 3,9 sekundy, tedy rychleji než německá konkurence.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 3 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před hodinouVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 2 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 3 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 4 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.16. 12:13 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan