Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Giulia QV konečně předvedla svou dynamiku okolo 300 km/h (videa)
7.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský sedan s 510 koňmi to teoreticky umí rozjet až na 307 km/h, v reálu je ale zjevně obtížné se dostat až k takové metě.
Alfa Romeo Giulia QV byla představena již loni v červnu a od té doby přišla také řada dalších variant i zahájení prodeje. Přesto italský sedan na českých silnicích vidět není. Možná patříte mezi šťastlivce, kteří jej již zahlédli, naše lahev šampaňského, jejíž otevření máme pro tuhle příležitost v plánu, zůstává ovšem zatím neotevřena. Občas ale Julii někdo někde protáhne a my se můžeme podívat alespoň na videa.
Ta nejnovější se zaměřují na dynamiku verze Quadrifoglio Verde v oblasti maximální rychlosti, která má dle technických parametrů dosahovat 307 km/h. Reálně se ovšem pokoření magické třístovky nedočkáme, místo toho se ručička tachometru zastaví o pár kilometrů v hodině níže. Na druhou stranu ale musíme uznat, že Giulia QV nemá problém s tím, aby daného tempa dosáhla, a to opakovaně.
Zásluhu na tom nese především 2,9litrový šestiválec twin-turbo s kořeny u Ferrari, který produkuje 510 koní a 600 Nm točivého momentu. S tímto výkonem má sedan zvládat pokořit nejen třístovku, ale zároveň zrychlit z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Řeč je přitom o hodnotách spojených se šestistupňovým manuálem, platit by ovšem měly i pro osmistupňový automat.
Navzdory tomuto souladu se obě varianty liší časy, jichž dosáhly na Nordschleife. Vůz s ručně řazenou převodovkou potřebuje o sedm sekund více než varianta s automatem. Ta Zelené peklo dokázala objet za 7 minut a 32 sekund. Tedy nejen rychleji než konkurence, ale také rychleji než mnohem potentnější sporťáky. Dnes se ale podívejme na to, co vůz předvádí na Autobahnu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
