Alfa Romeo Giulia QV překonala vlastní rekord Nordschleife, Italové přesto teskní

(+ video) Italský sedan osazený 8st. automatem Nordschleife zvládl ještě rychleji než loni s manuálem. Alfa ale chtěla být ještě rychlejší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo Giulia QV překonala vlastní rekord Nordschleife, Italové přesto teskní

8.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Alfa Romeo Giulia QV překonala vlastní rekord Nordschleife, Italové přesto teskní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Italský sedan osazený 8st. automatem Nordschleife zvládl ještě rychleji než loni s manuálem. Alfa ale chtěla být ještě rychlejší.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde byla se Severní smyčkou Nürburgringu spojována zejména v létě loňského roku, kdy sedan disponující 510 koňmi a 600 Nm točivého momentu dokázal dle informací automobilky obkroužit Zelené peklo za působivých 7 minut a 39 sekund. Někteří sice namítali, že tento čas je „levá“, věrohodně ale výkon vozu nikdo zpochybnit nesvedl.

Svět jej tedy postupem času začal brát jako fakt, který Giulii pasoval nad všechny myslitelné konkurenty. Těm tak nezbylo, než se vytáhnout s něčím lepším, což ale do dnešního dne udělalo jen BMW, a to tak trochu napůl. Byla to totiž jeho M4 GTS, která tentýž okruh obkroužila za ještě impozantnějších 7 minut a 27,88 sekundy, jenže to je kupé. Sice jde o sporťák stejné třídy, primát Alfě Romeo mezi sedany střední velikosti (nová Panamera Turbo sice v mezičase bylo rychlejší, je to ovšem auto jiné třídy, navíc ne zrovna sedan) ale vezme jen stěží.

Italové přesto toužili po pomstě, chtěli stanovit ještě lepší čas. Dosáhnout jej přitom hodlali s variantou, jenž namísto šestistupňového manuálu používá osmistupňový automat. Podle technických parametrů jde jinak o shodný vůz, který má též k dispozici 510 koní, jenž stojí za zrychlením z klidu na stovku za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 307 km/h. Provedení s automatem je sice těžší, má ale nabízet brysknější řazení a příhodnější zpřevodování, což mělo na jednadvacet kilometrů dlouhém okruhu zaručit ještě lepší čas. Jenže chyba lávky...

Italové doufali, že se jim povede dosáhnout času 7 minut a 27 sekund, který by byl na úrovni Porsche 911 GT3 RS 4.0 a jímž by ono BMW M4 GTS deklasovali. Nakonec však ze Zeleného pekla odjíždějí s časem 7 minut a 32 sekund, jehož dosažení - na rozdíl od dřívějška - můžete spatřit na videu níže. Italové jsou tedy zklamáni, na druhou stranu jde o další posunutí možností v tomto segmentu a překonání třeba i takového Porsche 911 Turbo S předchozí generace.

Krom pětisekundového zaostání za vytouženým časem zatím nemáme mnoho dalších, posloužit však můžeme dvěma fotografiemi a videem, které mapuje onu rekordní jízdu. Za volantem seděl testovací pilot Alfy a Maserati, italský závodní jezdec Fabio Francia, který má na kontě několik domácích šampionátů a stanovil též loňský čas.


Alfa Romeo Giulia QV překonala vlastní rekord Nordschleife, Italové přesto teskní - 1 - Alfa Romeo Giulia Automat Ring 2016 prvni foto 01Alfa Romeo Giulia QV překonala vlastní rekord Nordschleife, Italové přesto teskní - 2 - Alfa Romeo Giulia Automat Ring 2016 prvni foto 02Alfa Romeo Giulia QV překonala vlastní rekord Nordschleife, Italové přesto teskní - 3 - Alfa Romeo Giulia QV vs Nordschleife 2016 video Perex
Alfa Romeo Giulia QV zlepšila s automatem svůj čas na Ringu. Značka je přesto zklamána

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.