Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Giulia QV odhalila detaily. Jede 307 km/h, Ring dá za 7:39, stojí jako M3
15.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Italové konečně řekli vše k svému novému vrcholnému sedanu. Má 510 koní a 600 Nm na 1 524 kg.
O nové Alfě Romeo Giulia QV se pravidelně zmiňujeme již více než dva měsíce. Za tu dobu ovšem Italové pustili do světa jen velmi málo konkrétních údajů a navíc nebylo jasno, zda se náhodou na ve Frankfurtu neukáže také standardní provedení. Po zahájení autosalonu je ovšem jasné, že na očekávané navýšení registrací si značka bude muset ještě nějakou tu chvíli počkat. Do hesenské metropole totiž opravdu dorazilo jen Quadrifoglio Verde, a to v odstínech Competizione Red, Trofeo White, Vulcano Black, Vesuvio Grey a Montecarlo Blue. Na standardní verzi si budeme muset počkat do Ženevy 2016.
Kromě palety barev máme k dispozici také podrobnou tiskovou právu, pročež jsou konečně známy veškeré technické parametry. S jejich představováním začneme přímo u srdce vozu, tedy u 2,9litrového přeplňovaného šestiválce, který má kořeny u Ferrari. Jak již delší dobu víme, tato pohonná jednotka dává až 510 koní. K tomu se přidává nově ohlášený točivý moment 600 Nm, stovku tak italský sedan zdolá za 3,9 sekundy a maximálně se rozjede na 307 km/h. To jsou opravdu úctyhodné dynamické parametry, jasně nejlepší mezi srovnatelnými auty, i kvůli absenci omezovače rychlosti.
Od pohonného motoru se můžeme přesunout ke zcela nové platformě Giorgio, která počítá s pohonem zadních kol. Počítat zde přitom můžeme s pětiprvkovou nápravou, zatímco vpředu se objevují dvojité lichoběžníky. Mimo to dostala Giulia QV do vínku zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu či nový integrovaný brzdný systém (IBS), díky kterému vůz zvládne zastavit ze stovky na nulu na pouhých 32 metrech.
Dále tu máme systém CDC (Chassis Domain Control), který slouží jako „mozek“ sedanu a koordinuje veškerou palubní elektroniku. Tedy jak ono vektorování či brzdy, tak i aktivní podvozek, posilovač řízení, stabilizaci nebo aktivní lízátko čelního nárazníku (Active Aero Splitter), které při nejvyšší rychlosti generuje 100 kil přítlaku. Řidič si přitom může vybrat mezi čtyřmi jízdními režimy Dynamic, Natural, Advanced Efficiency a Race.
Zmínit musíme rovněž i suchou hmotnost, která počítá s 1 524 kg a rozložením v poměru 50:50 mezi nápravami. Nakonec se tedy nejedná o až tak nízký počet kilogramů, jak se očekávalo, nicméně i tak jde o velmi dobrou hodnotu. Vliv na to má využití exotických materiálů, kdy kupříkladu kapota, střecha či hřídel jsou z karbonu, zatímco na motor, brzdy, zavěšení, zadní pomocný rám, dveře a blatníky byl použit hliník.
Uvnitř je možné počítat především s multifunkčním volantem, na který byla soustředěna většina tlačítek včetně toho startovacího. Středovou konzoli pak zdobí dva ovladače, kdy ten první ovládá zmíněné jízdní režimy, zatímco druhý má na starosti multimediální a navigační systém Connect 3D Nav. Mimo to je součástí výbavy i 8,8palcový TFT displej, který je možné ovládat hlasem či prsty na Rotary Padu.
Audiofilové dozajista přivítají také možnost pořízení aparatury Harman Kardon Sound Theatre, která na tomto modelu debutuje a jenž počítá s 12kanálovým zesilovačem a 14 reproduktory. Tím ale naše představení můžeme uzavřít, přičemž poslední zmínky věnujeme ceně. Ta základní byla na italském trhu stanovena na 79 000 Eur (cca 2 139 000 Kč), čímž je Giulia QV i cenově velmi blízko BMW M3, které je tamtéž k mání od 76 750 Eur (2 078 000 Kč).
Zákazníci přitom budou moci sepsat objednávky již na samotném autosalonu, ovšem pouze na verze, které jsou oproti standardu vybavené navíc karbon-keramickými brzdami Brembo a ultralehkými karbonovými sedadly od firmy Sparco. Cena takového modelu naroste na 95 000 Eur (2 572 000 Kč), za což ovšem dostáváte schopnost zvládnout Ring za 7 minut a 39 sekund.
Je to tedy ještě lepší čas, než se nedávno spekulovalo - dost možná byl i ten předchozí jistou chvíli platný, teď ale platí tento. A jde opět o výsledek hodný úcty. Jsme tak o to více zvědavi, jak si nové QV povede v praxi...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Novou Alfu Romeo Giulia QV si můžete objednat již na autosalonu. Ovšem za nemalých 2,6 milionu korun
Novou Giulii QV jsme si mohli do detailu prohlédnout zvenčí i zevnitř už dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva