Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu

Nová verze hatchbacku dostala vůči loňsku navíc jen černě lakovaná litá kola, sportovní podvozek, brzdy Brembo a pár novinek v interiéru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu

23.9.2015 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová verze hatchbacku dostala vůči loňsku navíc jen černě lakovaná litá kola, sportovní podvozek, brzdy Brembo a pár novinek v interiéru.

Označení „Speciale“ máme momentálně spojené s famózním Ferrari 458 Speciale. Původně však zdobilo Alfu Romeo Giulietta Sprint Speciale, která ve formě prototypu s designem od Bertoneho ohromila návštěvníky turínského autosalonu v roce 1957. O dva roky později toto kupé zamířilo do výroby, kde vydrželo po čtyři roky, než jej značka nahradila větším modelem Giulia Sprint Speciale. V obou případech byl přitom odklon od standardu nemalý, zvláště v oblasti designu, kdy Giulietta excelovala velmi nízkým koeficientem odporu vzduchu (Cd 0,28).

Proč zde ale hovoříme o tak vzdálené minulosti? Z jednoho prostého důvodu. Italové se totiž aktuálně rozhodli slavné označení vzkřísit a použít jej na současnou Alfu Romeo Giulietta. Namísto kupé tu ovšem máme hatchback, který se víceméně neliší od loňské verze s poněkud skromnějším přídomkem Sprint. Evoluční varianta Speciale totiž zvenčí přihazuje víceméně jen 17palcová černě lakovaná litá kola.

Specifické nárazníky či boční prahy tu ale již máme přes rok, pročež těmi největšími novinkami jsou sportovní podvozek a větší brzdy Brembo se čtyřpístkovými červeně lakovanými třmeny. Uvnitř lze počítat s čalouněním v kombinaci látky a Alcantary, kůží obšitým volantem nebo červenými kontrastními švy, stříbrnými dekory a sadou hliníkových pedálů, za příplatek je pak k mání retro hlavice řadicí páky.

Pod kapotou se oproti loňsku taktéž nic nezměnilo, i nadále je tedy k dispozici pouze 1,4litrový čtyřválec MultiAirt o výkonu 150 koní, dvoulitrový turbodiesel JDTM naladěný na 175 koní a vrcholná benzinová přeplňovaná jedna-osma, jež dává k dobru 240 koní. Tato verze však startuje na italském trhu na závratných 34 500 Eur (935 500 Kč), pročež je otázkou, zda Speciale bude k mání také v ČR.


Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu - 1 - Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale 01Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu - 2 - Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale 02Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu - 3 - Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale 03Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu - 4 - Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale 04Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu - 5 - Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale 05Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale: slavný název pro neslavnou specialitu - 6 - Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale 06
Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale až tak speciální vůči minulosti není

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.