Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mistr světa mohl po 15 letech projet svou F1, jeho představení ohromilo všechny
14.12.2020 | Petr Prokopec
Byl sice o něco málo pomalejší než dnešní monoposty, nicméně každý na tribunách i v boxech by jeho stroj hned bral zpátky. Důvodem je hlavně jeho úchvatný zvuk, takové představení už dnes v F1 nezažijete.
V roce 2005 ve Formuli 1 definitivně skončila nadvláda Ferrari a Michaela Schumachera. FIA tak dlouho hledala cesty, jak Italům znepříjemnit život, až v roce 2005 uspěla, a to díky novým pravidlům zakazujícím výměny pneumatik - z dnešního i dřívějšího pohledu to bylo absurdní omezení. Ferrari přesto do posledního závodu bojovalo o titul, úspěšné ale nakonec nebylo.
Pohár konstruktérů tak opanoval Renault, zatímco novým králem světa byl korunován Fernando Alonso. Francouzská stáj i španělský závodník pak zabodovaly rovněž o rok později, v obou případech naposledy. Jakkoliv totiž rodák z Ovieda následně zamířil k McLarenu a poté dokonce k Ferrari, nakonec měl vždy navrch někdo jiný, ať to byl již Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton či Sebastian Vettel.
Je přitom otázkou, zda od Alonsa můžeme čekat velké výkony v příštím roce, kdy se Španěl znovu stane součástí startovního pole. Jelikož nicméně Renault za dominantním Mercedesem zaostává, dá se předpokládat, že ani v příštím roce Alonso nebude korunován mistrem potřetí. Byť je třeba zdůraznit, že na svůj návrat se připravuje opravdu usilovně a s novými i postaršími monoposty najíždí pomalu více kilometrů, než mají letos v nohách aktivní jezdci.
Alonso nechyběl ani u oslav konce sezóny v Abú Zabí, kde usedl za volant právě mistrovského monopostu R25 z roku 2005. Na měkkých pneumatikách pak zajel čas 1 minuta a 39 sekund, čímž vyrovnal Hamiltonovo nejrychlejší kolo z loňského závodu. S letošními vozy by ale již krok držet nedokázal, daný čas byl o dvě sekundy pomalejší než v případě Nicholase Latifiho alias jezdce s nejhorším časem v rámci kvalifikace. Ani to ale za 15 let není ohromující rozdíl.
Přesto nicméně dle Alonsa by každý v boxové uličce a vlastně i na tribunách vyměnil současné monoposty za ty někdejší. Stojí za tím zvuk uječeného desetiválce, díky němuž je ostatně vůz daleko rychlejší, než se může zdát. „Je to něco, co opravdu postrádáme. A nejenom fanoušci, zvuk chybí i nám všem v boxech. Chybí nám jednoduše Formule 1, do které jsme se zamilovali, když jsme ji jako děti sledovali v televizi,“ řekl Alonso. S tím lze jen souhlasit, na letošní Alonsovo představení ale lze hledět i pozitivně - vzpomínky na tyto krásné časy vrací velmi živě, však se na to podívejte a poslechněte si to sami.






Fernando Alonso se o uplynulém víkendu znovu shledal s vozem, s nímž v roce 2005 získal první titul. Zvuk jejího motoru V10 je ohromující. Foto: Renault
Zdroj: Formula 1
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
