Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Američané nevzdávají snahu dosáhnout s autem rychlosti 500 km/h, poslední pokus ale skončil havárií v 402 km/h
9.7.2024 | Petr Prokopec
I Američané umí být zarputilí, a když už tedy oznámili, že postaví nejrychlejší auto planety, svému slibu chtějí dostát. Jejich Venom F5 na to teoreticky má, poslední kolo praktických testů ale málem skončilo tragédií.
Hennessey Venom F5 je svými tvůrci prezentován jako nejrychlejší vůz planety, dosáhnout by totiž měl rychlosti až 500 km/h. Na tuto metu se nicméně nedostalo ani výchozí provedení s 1 842 koňmi, ani loni odhalená nová varianta Revolution. U té ostatně firma přišla s monstrózním zadním křídlem, které sice generuje nemalý přítlak a auto zrychluje v zatáčkách, v přímém směru jej ale omezuje.
Texasané přesto chtějí svému někdejšímu slibu dostát. Jak nyní informují, v pondělí 1. července vyrazili na ranvej Kennedyho vesmírného centra na Floridě, kde začali testovat novou aerodynamiku. Vůz však v rychlosti 402 km/h náhle přišel o přítlak, kvůli čemuž testovací jezdec ztratil nad autem kontrolu. Došlo tak na havárii, během které ovšem pilot nedoznal větší újmy. To ve finále pro značku Hennessey může být největší reklama, neboť pokud bouráte ve čtyřstovce a odejdete po svých, také to má něco do sebe.
Automobilka přitom uvedla, že nyní analyzuje veškerá data, aby incidentu přišla na kloub. Snímky poškozeného vozu či oné experimentální aerodynamiky ovšem nepublikovala. Co přesně se tedy pokazilo, je zatím otázkou. Nicméně Venom F5 se již dříve rozjel bez problémů i na vyšší tempo. Je tak dost možné, že ve snaze dostat se na onu pětistovku Texasané zariskovali a nedopadlo to nejlépe.
Šéf firmy John Hennessey uvedl, že na oněch 402 km/h vůz dokázal nově zrychlit na pouhých 1 219 metrech. To je lepší počin, než jakého loni dosáhl Koenigsegg s modelem Regera, jenž na akceleraci na 400 km/h potřeboval 1 483 m. Texasané tak zjevně karoserii upravili tak, aby projížděla vzduchem jako horký nůž máslem. Nyní ale evidentně musí znovu navýšit přítlak, vznášedlo pohybující se čtyřstovkou je asi tím posledním, po čem zákazníci firmy touží.



Venom F5 pohání 6,6litrový přeplňovaný osmiválec Fury, který produkuje 1 842 koní. S nimi má kupé dosáhnout mety 500 km/h, na realizaci daného počinu ale zatím nedošlo. Možná s tím měla pomoci nová aerodynamika, Texasanům se ale poslední testy nevyvedly. Foto: Hennessey
Zdroj: Hennessey
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 4 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
před 3 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 4 hodinamiPotopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 5 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva