Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ariel Nomad se popré předvádí v akci, alespoň jako prototyp (videa)
19.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka pokoří stovku za 3,4 sekundy a navzdory pohonu zadních kol pak prý zvládne i Dakar. První videa zachycují hlavně její vývoj.
Ariel Nomad jsme si plně představili před několika málo dny, přičemž podle vašich ohlasů rozhodně nešlo o střelu, která by minula terč. Právě naopak si britská výkonná buggyna získala řadu příznivců, a tak je možná škoda, že za ní stojí malosériová automobilka. Pokud by se totiž dané myšlenky chopil některý z větších výrobců, mohly by se jistě nemalé náklady na vývoj rozmělnit do většího počtu exemplářů. Tím by poklesla cena, další redukci by pak mohl mít na starosti třeba méně výkonný motor.
Nesmíme zapomínat na fakt, že Ariel Nomad dostal 2,4litrový motor od Hondy, jež v novém naladění produkuje 238 koní a 300 Nm. V kombinaci s 670 kilogramy hmotnosti tak není překvapením sprint z klidu na stovku za 3,4 sekundy. Kdyby však pod kapotu zamířil agregát s menším objemem a výkonem, i nadále by takový stroj mohl zvládat akceleraci třeba za 6 sekund. Přitom by však taková verze mohla startovat někde okolo 600 tisíc korun.
Dá se však předpokládat, že takhle odvážné již dnešní velkosériové automobilky nejsou, pročež se raději odtrhneme od snění a vrátíme se zpět do reality. Ta je spojena se základní pořizovací cenou ve výši 27 500 GBP (cca 1 005 000 Kč), za kterou kromě výše zmíněného motoru dostáváte hnanou zadní nápravu, ochranný trubkový rám, tlumiče Bilstein, pružiny Eibach nebo 15palcová kola s pneumatikami Yokohama. Kromě tohoto komba bude ovšem Nomad k mání s různorodou selekcí litých kol a pneumatik, kdy můžete sáhnout až po 18palcových kouscích a ryze silničním nebo čistě off-roadovém obutí. Dále v příplatkové výbavě figuruje třeba plnohodnotné čelní okno nebo nosiče rezervy, přičemž volba je závislá zejména na plánovaném využití vozu.
Podle Britů se Nomad neztratí ani na Dakaru a zejména první přiložené video kolegů z britského Autocaru zachycuje, že by to mohla být pravda. Podívejte se nejen na něj.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Nejnovější články
Na první pohled ještě nikdo neuhodl, jakému autu patří tento interiér, zcela se vymyká dosavadním zvyklostem
před hodinou
První automobilka otevřeně přiznala, že elektrické auto nabídne bez zájmu publika jen kvůli regulacím
před 3 hodinami
AUDI odhalilo své první SUV a sál ztichl, vypadá ještě víc jako mihule na kolech
před 4 hodinami
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
včera
Ani Lewis Hamilton možná nezachrání kdysi nadějnou britskou automobilku, v problémech propouští desítky procent zaměstnanců
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
