Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu
26.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Artega GT navržená známým dánským designérem Henrikem Fiskerem se na ženevském autosalonu představí jako roadster.
Sportovní značka Artega z německého Delbrücku dnes prodává pouze jednu typovou řadu - kupé GT a alternativně jeho elektrickou verzi SE. V obou případech mají auta hliníkovou kostru spojenou se zadním příhradovým rámem z vysokopevnostních ocelových trubek a panely karoserie vyrobené z větší části z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny CFRP, přední i zadní kapota a střecha jsou pro změnu zase z klasického karbonu, tedy uhlíkové tkaniny „zapečené“ v pryskyřici.
O pohon benzínové verze se stará atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 300 koní spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, původem z Volkswagenu Passat R36. Malému sporťáku o hmotnosti necelých 1,3 tuny to stačí k akceleraci na stovku za 4,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 270 km/h.
Ještě lepší parametry uvádí malá automobilka pro elektromobil využívající 310kilogramový balík lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 37,6 kWh. Dvojice elektromotorů u zadní nápravy o celkovém výkonu 380 koní dokážou roztáhnout Artegu SE na stovku za 4,3 sekundy, navzdory zvýšení hmotnosti na 1 480 kg. Maximálka je necelých 250 km/h.
Artega údajně plánuje také třetí pohonnou jednotku, levnější čtyřválec 2,0 TSI s výkonem přes 200 koní, opět z produkce koncernu Volkswagen. Jestli se vůz představí už v Ženevě, není dosud známo, ve Švýcarsku se má ale objevit dlouho slibovaná druhá karosářská varianta, roadster vybavený benzínovým šestiválcem.
Detaily a fotografie k vozu dosud chybí, rozdíly v dynamice by ale neměly být nijak zásadní - i s dodatečnými výztuhami karoserie by se měla Artega GT Roadster rozjet na stovku za pět vteřin. Možnou podobu patrně celkem přesně vystihuje render stvořený z profilové fotky verze kupé. Skutečný vzhled ale bude znám až po Ženevě.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012

Roadster bude postaven na základě šestiválcové verze GT a bude zřejmě vypadat nějak takto.
U kupé by měl být novinkou menší a levnější čtyřválec 2,0 TSI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 11 hodinamiFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
dnesJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
před 5 hodinamiProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
před 7 hodinamiVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
před 8 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva