Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Artega GT Roadster: Němec se španělským jménem přijde o střechu
26.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Artega GT navržená známým dánským designérem Henrikem Fiskerem se na ženevském autosalonu představí jako roadster.
Sportovní značka Artega z německého Delbrücku dnes prodává pouze jednu typovou řadu - kupé GT a alternativně jeho elektrickou verzi SE. V obou případech mají auta hliníkovou kostru spojenou se zadním příhradovým rámem z vysokopevnostních ocelových trubek a panely karoserie vyrobené z větší části z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny CFRP, přední i zadní kapota a střecha jsou pro změnu zase z klasického karbonu, tedy uhlíkové tkaniny „zapečené“ v pryskyřici.
O pohon benzínové verze se stará atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 300 koní spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, původem z Volkswagenu Passat R36. Malému sporťáku o hmotnosti necelých 1,3 tuny to stačí k akceleraci na stovku za 4,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 270 km/h.
Ještě lepší parametry uvádí malá automobilka pro elektromobil využívající 310kilogramový balík lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 37,6 kWh. Dvojice elektromotorů u zadní nápravy o celkovém výkonu 380 koní dokážou roztáhnout Artegu SE na stovku za 4,3 sekundy, navzdory zvýšení hmotnosti na 1 480 kg. Maximálka je necelých 250 km/h.
Artega údajně plánuje také třetí pohonnou jednotku, levnější čtyřválec 2,0 TSI s výkonem přes 200 koní, opět z produkce koncernu Volkswagen. Jestli se vůz představí už v Ženevě, není dosud známo, ve Švýcarsku se má ale objevit dlouho slibovaná druhá karosářská varianta, roadster vybavený benzínovým šestiválcem.
Detaily a fotografie k vozu dosud chybí, rozdíly v dynamice by ale neměly být nijak zásadní - i s dodatečnými výztuhami karoserie by se měla Artega GT Roadster rozjet na stovku za pět vteřin. Možnou podobu patrně celkem přesně vystihuje render stvořený z profilové fotky verze kupé. Skutečný vzhled ale bude znám až po Ženevě.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012

Roadster bude postaven na základě šestiválcové verze GT a bude zřejmě vypadat nějak takto.








U kupé by měl být novinkou menší a levnější čtyřválec 2,0 TSI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 11 hodinami
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
včera
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
