Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje
5.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi nás již loni v Ženevě nechalo okusit studii hybridní A8. Letos v Šanghaji bychom měli poprvé spatřit její produkční verzi.
Není to vlastně žádné velké překvapení, neboť Audi již při loňském odhalení konceptu A8 Hybrid avizovalo, že by se vůz měl dostat do výroby během letošního roku. Pokud naše zdroje nelžou, bude na blížícím se autosalonu v Šanghaji k vidění vedle nám již známé nové A6 a ostré RS3 k vidění také produkční A8 s hybridním pohonem pod kapotou. Na trhu by se měla objevit ve výchozím provedení ještě letos, s prodlouženou karoserií pak příští rok.
Vzhledem k tomu, že o hybridní A8 u nás dosud nepadla zmínka, dodejme, že vůz se coby koncept vyznačoval použitím benzinového motoru 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní) a točivým momentem nejvýše 350 Nm v kombinaci s elektromotorem o nejvyšším výkonu 33 kW (45 koní). Na rozdíl od nejnovějšího konceptu A5 e-tron Quattro má hybridní A8 uloženy oba motory vpředu a pohon všech kol obstarává klasický rozvod s kardanem a diferenciálem.
Kombinovaný výkon resp. točivý moment soustavy je nejvýše 180 kW (245 koní) a 480 Nm a v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou postačí A8 ke zrychlení na stovku za 7,6 sekundy a dosažení maximální rychlosti 235 km/h. Mnohem zajímavějším číslem je ovšem kombinovaná normovaná spotřeba 6,2 litru benzinu na 100 km jízdy.
Vůz dále pracuje se sadou Li-ion baterií zabírajících 110 litrů zavazadlového prostoru. Jejich přesná kapacita je neznámá, nic velkého ale nečekejme - na plně nabité akumulátory ujede vůz výlučně s použitím elektromotoru maximálně dva kilometry rychlostí do 65 km/h.
Uvidíme, s čím novým přijde sériové provedení. Žádné velké technické ani vizuální změny ale neočekáváme.


















Audi A8 Hybrid v podobě loňské studie představené na ženevském autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 4 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před hodinouVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 3 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 4 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 5 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.16. 12:13 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan