Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi chce v roce 2020 prodat 2 miliony aut. Komu?
27.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Prakticky všechny současné automobilky oznamují své velké plány pro následující léta - některé chtějí růst o 50 procent, jiné ještě více. Audi se zařadilo mezi ně, své prodeje chce během následujících osmi let téměř zdvojnásobit.
Většina automobilek přečkala nedávná hubenější léta bez větší újmy a nyní hýří sebevědomím. Již několikrát jsme letos mohli slyšet, jak ta či ona firma plánuje v následujících letech zvýšit své prodeje a to až neuvěřitelně výrazným způsobem. Například Ford nedávno informoval o tom, že chce zvýšit prodeje aut o 50 procent během pěti let, což by u jedné z největších automobilek světa znamenalo navýšení prodejů o několik milionů aut za rok. A s podobným prohlášením nyní přispěchalo i Audi.
Její šéf Rupert Stadler zveřejnil tzv. Strategii 2020, podle níž má firma již za osm let prodávat 2 miliony aut ročně. Oproti současnému stavu je to výrazné navýšení - loni Audi „udalo” na trhu 1,2 milionu vozů. Automobilka toho chce podle svých vlastních slov dosáhnout díky inovacím, vysoké kvalitě, úrovní služeb zákazníkům a pohonným jednotkám ohleduplným k životnímu prostředí. Tato proklamace ale zní poněkud „marketingově”, dle událostí posledních let to vypadá spíše tak, že růstu bude dosaženo skrze rozšiřování modelových řad. Však si vzpomeňte, kolik modelů Audi prodávalo před 10 nebo 15 lety a kolik jich prodává dnes. A nepochybujte o tom, že šíře modelové nabídky bude dále růst.
Audi chce mj. v počtu prodaných aut předehnat své německé konkurenty (BMW a Mercedes-Benz) a uspět hlavně na rozvíjejících se trzích. Nechceme tvrdit, že plány firmy jsou nereálné, je ale jasné, že avizovaných zvýšení prodejů nebudou moci dosáhnout všichni, kteří o tom nyní hovoří. Prodeje aut v Evropě stagnují, v USA není situace o mnoho lepší, čínský trh již roste jen o jednotky procent a Rusko, Indie nebo Brazílie „nespolykají” 10 milionů nových aut za rok, které by byly potřeba jen pro uspokojení plánů Fordu, Volkswagenu, Audi a pár dalších značek.
Je tedy jasné, že uspějí jen někteří. Bude to zrovna Audi? Můžete si sami zkusit „tipnout” v diskuzi pod článkem.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
21.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva