Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi chce v roce 2020 prodat 2 miliony aut. Komu?
27.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Prakticky všechny současné automobilky oznamují své velké plány pro následující léta - některé chtějí růst o 50 procent, jiné ještě více. Audi se zařadilo mezi ně, své prodeje chce během následujících osmi let téměř zdvojnásobit.
Většina automobilek přečkala nedávná hubenější léta bez větší újmy a nyní hýří sebevědomím. Již několikrát jsme letos mohli slyšet, jak ta či ona firma plánuje v následujících letech zvýšit své prodeje a to až neuvěřitelně výrazným způsobem. Například Ford nedávno informoval o tom, že chce zvýšit prodeje aut o 50 procent během pěti let, což by u jedné z největších automobilek světa znamenalo navýšení prodejů o několik milionů aut za rok. A s podobným prohlášením nyní přispěchalo i Audi.
Její šéf Rupert Stadler zveřejnil tzv. Strategii 2020, podle níž má firma již za osm let prodávat 2 miliony aut ročně. Oproti současnému stavu je to výrazné navýšení - loni Audi „udalo” na trhu 1,2 milionu vozů. Automobilka toho chce podle svých vlastních slov dosáhnout díky inovacím, vysoké kvalitě, úrovní služeb zákazníkům a pohonným jednotkám ohleduplným k životnímu prostředí. Tato proklamace ale zní poněkud „marketingově”, dle událostí posledních let to vypadá spíše tak, že růstu bude dosaženo skrze rozšiřování modelových řad. Však si vzpomeňte, kolik modelů Audi prodávalo před 10 nebo 15 lety a kolik jich prodává dnes. A nepochybujte o tom, že šíře modelové nabídky bude dále růst.
Audi chce mj. v počtu prodaných aut předehnat své německé konkurenty (BMW a Mercedes-Benz) a uspět hlavně na rozvíjejících se trzích. Nechceme tvrdit, že plány firmy jsou nereálné, je ale jasné, že avizovaných zvýšení prodejů nebudou moci dosáhnout všichni, kteří o tom nyní hovoří. Prodeje aut v Evropě stagnují, v USA není situace o mnoho lepší, čínský trh již roste jen o jednotky procent a Rusko, Indie nebo Brazílie „nespolykají” 10 milionů nových aut za rok, které by byly potřeba jen pro uspokojení plánů Fordu, Volkswagenu, Audi a pár dalších značek.
Je tedy jasné, že uspějí jen někteří. Bude to zrovna Audi? Můžete si sami zkusit „tipnout” v diskuzi pod článkem.





Jednou z opor růstu Audi v následujících letech bude nové kompaktní SUV Q3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 6 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
