Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q7 2015: nová generace se předvádí na prvním videu, o terén ani nezavadí
18.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace SUV stále připomíná allroad, za což možná může paket S line a velká litá kola. Základní provedení zřejmě uvidíme až v Detroitu.
S novou generací Audi Q7 jsme se mohli seznámit již takřka před týdnem, což je dostatečně dlouhá doba na to, abychom plně vstřebali první emoce. V rámci vzhledu ovšem i nadále považujeme za správný náš původní verdikt, který novinku přirovnal spíše k allroadu než ke klasickému SUV. Je ale možné, že názor změníme ve chvíli, kdy uvidíme snímky základních verzí. Na první sadě fotek i na stávajícím videu se totiž promenuje model osazený paketem S line a mohutnými litými koly, což samozřejmě může být zkreslující.
Zavádějící je pak i samotné video, na kterém se nové Audi Q7 jen sotva prožene terénem. I přes přítomnost systému 4x4 se tak dá předpokládat, že hlavní preference při vývoji byly spojeny s ovladatelností na silnici, což ostatně souvisí také s výrazným poklesem hmotnosti. Díky platformě MLB Evo totiž druhá generace zhubla oproti té první o 325 kilogramů. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku přitom neporovnává nejtěžší předchozí a nejlehčí současnou verzi, ale dva shodné modely, pročež je ona dieta opravdu působivá.
Nyní si už jen musíme počkat na detroitskou premiéru, po které novinka postupně zamíří na světové trhy. Otázkou však je, kdy se tak přesně stane. Ačkoliv poněkud zastaralá první generace musí již nějaký ten pátek bojovat o zákazníky s novým BMW X5 nebo Range Roverem, stále se prodává velmi dobře. Americké prodeje dokonce letos oproti loňskému roku narostly o 21 procent, což pro Audi představuje zlatou žílu, kterou dozajista bude chtít vytěžit do posledního valounku.
Dá se tedy předpokládat, že prodej novinky bude odkládán na co nejzazší termín, aby předchůdce dostal ještě trochu prostoru. Navíc jsme si jisti, že po stránce cenové bude druhá generace startovat o poznání výše než ta první. Ačkoliv je lehčí, kratší a užší, uvnitř nabízí mnohem více prostoru pro posádku i její zavazadla a moderní technikou je prošpikovaná od střechy až po podlahu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub