Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi R4 nebude, nová A2 zatím též ne
6.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dlouho očekávaný kompaktní sporťák R4 a nová generace malé A2 - oba tyto modely dostaly podle zdrojů Auto Motor und Sport od Audi červenou. Proč?
Smutek mohou podle německého magazínu vyhlásit příznivci všichni Audi, kteří čekali buď na příchod nového modelu R4, nebo reinkarnaci poněkud kontroverzní A2.
R4 měla být kompaktním a relativně dostupným sporťákem o velikosti a vzhledu nikoli nepodobnému elektrickému konceptu eTron. O šancích takového vozu na úspěch na trhu pochyboval málokdo, Audi ale došlo k závěru, že by se příliš „přiživoval” z tržního podílu modelu TT a dnes již koncernového Porsche Cayman. Také chystaný Volkswagen Bluesport by tím získal příliš schopného konkurenta, a tak byly plány na výrobu R4 prý definitivně shozeny pod stůl.
Jakkoli nejde o oficiální informaci, Auto Motor und Sport se při podobných zvěstech obvykle nemýlí, navíc dané zdůvodnění dává smysl. Podobně pak lze hodnotit zprávu o odložení příchodu nástupce modelu A2 nejméně do roku 2016. Důvodem zde má být mimo jiné současný neúspěch modelu A1, který se při své ceně prodává ve velmi malých objemech. A ostatně i neúspěch první generace A2 zůstává nad celý projektem viset jako varovný ukazováček. Volkswagen tak chce omezit riziko postavením vozu na koncernové a nikoli specifické platformě, jak bylo původně v úmyslu, k čemuž mají dát prostor až přípravy základů pro nové generace koncernových mini. Právě to vysvětluje odložení jeho příchodu až na rok 2016.
Uvidíme, jaká bude skutečnost. Dosavadní špionážní fotografie ukazovaly, že vývoj nové A2 je již ve značně pokročilém stádiu. Přerušení dalšího vývoje je v takovém případě zvláštní, nikoli však nemožné, některé projekty byly dočasně či natrvalo pozastaveny i v mnohem pozdějších fázích.














Loňský koncept Audi eTron měl být mimo jiné předobrazem produkční R4

























První a zatím jediná generace Audi A2 vyráběná mezi léty 1999 a 2005
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300 včera 11:05
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP 19.11.2025
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike 19.11.2025
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi 19.11.2025
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
Nejnovější články
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
včera
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
včera
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
