Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi R8 e-tron dostane místo vnitřního zpětného zrcátka digitální displej
10.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Elektromobil R8 e-tron se koncem letošního roku stane prvním sériovým automobilem s digitálním displejem místo vnitřního zpětného zrcátka.
Potřebuje svět místo jednoduchého zrcátka displej spojený s kamerou, napájením a řídicími obvody? Jak se to vezme. V závodním Audi R18 z letošní čtyřiadvacetihodinovky Le Mans - placaté věci s komplikovaným výhledem vzad - bychom podobnou věc mohli považovat za nezbytnost. Digitální obrazovka se však objeví také v sériovém Audi R8 e-tron.
Oficiálně se digitální vnitřní zpětné zrcátko dostalo do připravovaného elektromobilu proto, že novému ingolstadtskému vozu chybí zadní okno. Místo průhledného polykarbonátu nebo tvrzeného skla je zde kus karbonu. Otázkou ale je, jestli se tu objevil kvůli skutečně překážejícím komponentům pohonu a elektronice anebo prostě proto, že elektromotory, baterky a kabely zkrátka nevypadají tak dobře jako stávající pohonné jednotky.
Odpověď dnes neznáme, a buďto nám ji řekne Audi anebo se někdo podívá ze zvědavosti, každopádně řidič se při kontrole dění za autem bude muset spolehnout na kameru umístěnou v horní části zmiňovaného kompozitového dílu a 7,7“ barevného displeje typu AMOLED od Samsungu. Je poněkud zvláštní, že řidič bude mít možnost „zrcátko“ deaktivovat naopak výhodou je, že elektronika zastoupí elektro-chromatickou vrstvu a v případě oslnění automaticky upraví jas obrazovky.
Audi ujišťuje, že tato technologie nabídne díky použití displeje s aktivní matricí vysoké rozlišení, ostřejší vykreslení obrazu bez potřeby používat doplňkové světlo za snížené viditelnosti a nízkou spotřebu energie. Cena bude bezesporu vyšší i ve srovnání s elektro-chromatickým zpětným zrcátkem, Audi však náklady spojené s vývojem i konkrétní částku nechává pro sebe.
Digitální displej bude prozatím sloužit pouze jako elektronická náhrada zrcadla, časem by však obrazovka mohla být využívána k zobrazování navigačních povelů a dopravních informací. A to už zní zajímavěji.







U vozu bez zadního okna má kamera s monitorem smysl, bude ale zajímavé sledovat, jestli Audi odolá a nepoužije ji také v běžném voze jen proto, že může
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Mercedes potichu zastavil dodávky nových elektromobilů do USA. Firmu táhnou ke dnu, zisky klesly o 56 %, dole jsou i prodeje a obrat
před hodinouDodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
včeraProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
včeraVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včera„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva