Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi RS3 Sportback 2015: nová vrcholná A3 o mnoho jinak vypadat nemůže (ilustrace)
16.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Další pokračování nejostřejšího hatchbacku od Audi sice přijde nejdříve na podzim, ale o její finální podobě nemusíme mít žádné pochybnosti.
Královna čtyř kruhů mezi rychlými hatchbacky s názvem RS3 se ve své druhé generaci ukáže buď ještě letos, nebo v březnu 2015 na výstavišti ženevského autosalonu. Spíše to podle dřívějších zpráv vypadá na příští rok. Jak jistě víte z našeho přehledu hot-hatchů, současný vrchol s plaketami S3 disponuje čtyřválcovým motorem 2,0 TSI a na všechna kola servíruje kulatých 300 koní. U RS3 tomu bude navzdory použití platformy MQB zřejmě jinak.
První dorazivší pětidveřová varianta Sportback totiž přiveze pod kapotou pravděpodobně 2,5litrový pětiválec z TT RS Plus naladěný na přibližně 370 koní. O přenos výkonu na kola obou náprav se má spolu s pohonem quattro starat výhradně převodovka S tronic, přičemž manuál by se neměl objevit ani s pozdějším datem výroby. To vše zhruba za 1,35 milionu, tedy takřka o tři sta tisíc dráž než u S3.
Další možné karosářské varianty jako sedan či kabriolet ve hře nadále jsou, ovšem na jejich potvrzení nebo zamítnutí budeme ještě čekat. Vůz sprintující na stovku za něco málo přes čtyři sekundy bude možné vybavit příplatkovým aerodynamickým kitem, stejně tak se má v nabídce objevit celkem pět designů litých kol. Ve všech případech by mělo jít o devatenáctky obouvající pneumatiky o rozměru 255/30.
Než se ale k ingolstadtské alternativě pro zřejmě pozdější Golf R 400 objeví podrobnější specifikace, můžeme se alespoň podívat, jak bude vypadat. Všichni dobře známe designový styl Audi a podobu nejsilnějších variant s nápisy RS, tudíž víme, že se od běžnějších motorizací odlišují jen v decentních detailech. Proto se dá s velkou pravděpodobností určit, že finální podoba nebude od X-Tomiho představy vlastně nijak odlišná. Pokud se tedy u čtyř kruhů neuchýlí podobným směrem jako Mercedesu u A 45 AMG.

S ohledem na deignový styl Audi tipujeme, že finální RS3 jiná nebude
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
1.7.2025Mercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
1.7.2025Nový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
1.7.2025Hmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
1.7.2025Další slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
1.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva