Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S3 2013: nová S3 je venku, má rovných 300 koní
21.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Nové Audi S3 je výkonnější i rychlejší, než se čekalo. Z dvoulitrového motoru vydoluje až 300 koní a na stovku zrychlí za 5,1 s.
V případě premiéry samotné S3 nemůže být o překvapení řeč. Audi letos v Ženevě odhalilo novou třídvéřovou A3 a už nějaký ten pátek se mluví o tom, že se návštěvníky pařížského Mondialu pokusí zaujmout pětidvéřovou verzí a ostřejší S3. Nový Sportback automobilka ukázala včera, s další, už třetí generací S3 můžeme navázat dnes. Dlouhé chůze kolem horké kaše tentokrát netřeba, a tak se rovnou podívejme, o co běží.
Po stránce vzhledu není mnoho co řešit. Vůz už jsme mohli vidět na řadě špionážních snímků prakticky bez maskování a i kdyby k tomu nedošlo, Audi v posledních letech vážně nepatří mezi přeborníky v kreativitě. Vůz se tak na pohled od A3 vybavené paketem S-line odlišuje jen mírně, přesto se chlubí specifickým předním nárazníkem, na kterém ale více než jeho základní linie praští od očí chromované prvky zasahující prakticky všechna jinak „černá místa”. Hlavní světlomety jsou S3 standardně jedny z lepších s LED pro denní svícení, na boku pak nechybí vnější zpětná zrcátka s tradičními hliníkovými kryty a výraznější nástavce prahů. Vzadu si pak můžete všimnout střešního spojleru, jiného nárazníku s difuzorem a jinak řešený prostorem pro vyústění dvou dvojitých koncovek výfuků (u jiných S obvyklý prvek, u S3 premiéra). A abychom byli kompletní, celý vůz „obklopují” specifická 18" litá kola s pneumatikami 225/40 R18.
Jo všechno „své”, obáváme se však, že oproti variantám s paketem S-line poznají S3 jen fajnšmekři. A podobně by šlo hovořit i o interiéru. Tomu je vlastní nový volant s protivným zploštěním na spodní straně (má-li tedy kruh nějakou spodní stranu, což je právě problém tohoto řešení), pochopitelně i sportovní sedadla s širokými možnostmi čalounění (včetně prošívané kůže viditelné na snímcích), jiná řadička, pedály, „budíky” přístrojové desky s šedým pozadím a obložení palubní desky buď z leštěného hliníku nebo jakousi karbonovou imitací z černého pastu (na fotkách je vidět první možnost). Komu by nic z toho nevyhovovalo, Audi Exclusive bude jistě k službám...
Ne snad, že by S3 nebyla zajímavá na pohled, zajímavější je ale její technika. Vůz pochopitelně stojí na nové platformě MQB, která VW Group snižuje výrobní náklady a S3 provozní hmotnost. Vůz váží 1 395 kilogramů, což sice není úchvatně nízké číslo, je ale každopádně o 60 kilogramů nižší než u druhé generace. A když si k tomu dáte posun výkonu opačným směrem...
Nejnovější eSko totiž dostalo do vínku motor 2,0 TFSI, což vypadá docela nudně, jde ale o novou jednotku z řady EA 888, která dovoluje oproti dosavadní EA113 dostat z dvou krabic od mléka (ve čtyřech „sklenicích”, pochopitelně, jde nadále o čtyřválec) dostat nejen vyšší výkony, ale také pomoci se snížením hmotnosti. Samotný motor je o pět kilogramů lehčí, vozu přitom dodává až 300 koní výkonu v 5 500 ot./min, maximum točivého momentu pak činí 380 Nm v rozmezí 1 800 a 5 500 ot./min. To je 35 koní a 30 Nm více než dosud a ani otáčkám se motor nebrání - aktuálně se umí podívat až k hranici 6 800 ot./min.
Dlouho se přitom mluvilo o tom, že auto nenabídne více než 280 koní a nebyly to úplně plané spekulace, naše informace byly stejné. Nakonec je ale valachů až 300 a předpokládáme, že Audi motivovala ke změně původního plánu hlavně silná konkurence v podobě BMW M135i a chystaného Mercedesu A45 AMG. Ty jdou sice ještě dále, ale než Audi vyrukuje s novou RS3, nechce zůstávat příliš pozadu.
Výkon pochopitelně míří všechna kola přes tradiční mezinápravovou spojku Hadex, o jeho přenos se nadále standardně stará šestistupňový manuál (díky boku) nebo za příplatek opět šestistupňový automat S-tronic se dvěma spojkami. Ptáte se na dynamiku? Ta je docela působivá.
Nová S3 dokáže ve standardním provedení zrychlit na stovku za 5,4 sekundy, s příplatkovým automatem to zvládne i za 5,1 s. To jsou na docela obyčejně vyhlížející kompakt dost výjimečné hodnoty, které byly donedávna vlastní jen sportovním autům vyšších tříd (BMW M3 E46 a Z4 M Coupe by mohly vyprávět). Však i mezi i mezigeneračně si S3 v tomto směru pomohla k o půl sekundy lepším číslům a nepochybujeme, že na cestě k vyšším rychlostem nabere oproti svým předchůdcům ještě vyšší náskok. Maximální rychlost je tradičně elektronicky omezená na 250 km/h.
Co se týče spotřeby, pyšní se S3 zajímavými čísly, která ale budou při náročnější jízdě podobně reálná jako u nového Mercedesu A 250 Sport. Podle automobilky si má verze s S-tronicem vystačit s 6,9 litru benzinu na 100 km v kombinaci, což je 1,5 litru nižší číslo než dosud. Počítejte ale s tím, že v praxi bude obvyklá hodnota dvojnásobná a při ostřejší jízdě trojnásobná, tomu nedokáže utéci ani mocné Audi.
Pokud jde o dostupnost, S3 se pochopitelně představí na autosalonu v Paříži a do prodeje zamíří na začátku příštího roku. Základní cena v Německu je přesto známá už nyní - činí 38 900 Eur, tedy asi 960 tisíc Kč. Slušná cifra na třísetkoňové auto...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.













Červený lak je pro sportovní modely Audi tradicí, kterou neporušila ani nová S3 v Paříži
Kompletní galerie oficiálních snímků nového Audi S3 2013
První oficiální video s novým Audi S3 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 10 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 2 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 4 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 5 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 7 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch