Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Autocar srovnal BMW řady 7 se Škodou Octavia, výsledek je překvapivě těsný
25.7.2020 | Petr Miler
Jsou to zdánlivě dva úplně jiné světy, taková srovnání ale bývají právě kvůli tomu zajímavá. Škoda Octavia RS by si za normálních okolností neměla proti BMW škrtnout, ale je-li upravená...
Britský Autocar čas od času sklouzne k neobvyklým srovnáním dvou úplně jiných aut a ani lidem stojícím za jeho indickou mutací není něco takového cizí. Vzhledem k tamní popularitě škodovek (které nakonec nejsou zdaleka cizí ani Britům) tak sáhli po Škodě Octavia RS, aby ji srovnali s BMW 745Le xDrive ve sprintu.
Zdánlivě jde o zcela nesmyslný souboj, neboť BMW přes vyšší hmotnost používá kombinaci bezmála 300koňového přeplňovaného šestiválce se 113koňovým elektromotorem. Téměř 400 koní celé soustavy navíc míří na všechna kola, což je pro sprinty skoro dokonalá kombinace. Oproti tomu Octavia RS pracuje s téměř poloviční porcí výkonu mířící na předek, což ani mnohasetkilová hmotnostní výhoda nedokáže vykompenzovat.
Škodovka ale dostala úpravu od firmy APR, která výkon dvoulitrového čtyřválce vyšponovala též až k 400 koním, alespoň podle majitele. Pohon předních kol zůstává, ovšem hmotnostní výhoda také. Takže je to kila vs. 4x4 a výsledek je... plichta.
Tedy formálně vzato vyhrálo stejně BMW, které využilo hlavně počátečního náskoku a nakonec bylo v cíli 400koňového sprintu o 85 tisícin sekundy rychleji, to je ale běžným okem nezaznamenatelný a i pokročilou technikou obtížně měřitelný rozdíl, který snadno zhatí lepší či horší start jednoho z účastníků. Jak vidno, s trochou tuningu lze i s docela obyčejnou Octavií myslet o něco výše, ostatně majitel na sprint nedorazil se značkou „LOL V8” náhodou...











Věru neobvyklé srovnání proti sobě postavilo hybridní BMW 745Le s upravenou Octavií RS třetí generace. Výsledek je navzdory počátečním předsudkům neobyčejně těsný. Foto: Autocar India@Youtube
Zdroj: Autocar India@Youtube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 7 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 9 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 10 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva