Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně

Je to příliš silné téma na to, aby si jej výrobci mohli dovolit ignorovat. Zatím se projevují hlavně Němci - Audi a VW vtipně naznačují, že bude lepší držet si odstup a BMW do toho šláplo jako slon do porcelánu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně

25.3.2020 | Mirek Mazal

Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to příliš silné téma na to, aby si jej výrobci mohli dovolit ignorovat. Zatím se projevují hlavně Němci - Audi a VW vtipně naznačují, že bude lepší držet si odstup a BMW do toho šláplo jako slon do porcelánu.

V současném souboji s koronavirem zatím stále taháme za kratší konec, proto je nutné dodržovat preventivní opatření. Snaha by byla, nedorozumění ale může vznikat v případě pochopení správného chování. Odborníci nemají jasno například v bezpečné vzdálenosti mezi jednotlivci. Udávané rozestupy kvůli omezení nákazy se liší - australská vláda doporučuje odstup 150 centimetrů, britský premiér upřednostňuje 200 centimetrů, zatímco Světová zdravotnická organizace radí minimálně 100 centimetrů.

Sociální či faktický odstup patří mezi základní prvky zmírnění pandemie, i když jeho konkrétní podoba nemá jasnou hodnotu. Apelu na vzájemné odloučení si všimly automobilky Audi a VW, které vtipně zareagovaly prostřednictvím úprav svých log. Jejich části na videích postupně rozdělili na několik odtažitých částí a vtipně tak připomněli, že je dnes dobré držet si odstup.

„Ve Volkswagenu tradičně stojíme při sobě ve všech krizích a vzájemně se podporujeme. Jsme přesvědčeni, že společně najdeme nové způsoby a řešení, která nám umožní překonat tuto krizi. Právě teď je obzvláště důležité, abychom disciplinovaně dodržovali pravidla chování a hygieny. Zůstaňte v bezpečí - udržujte sociální odstup!“ doplnil koncern k zábavnému videu vzdálených písmen V a W v kroužku. Audi podpořilo sociální distanc rozpletením čtyř spojených kroužků do oddělených obrazců s mezerami.

Nápadité kampaně německých výrobců trochu narušila snaha BMW. Mnichov na Twitteru zveřejnil příspěvek nabádající k tomu, aby lidé byli překážkou vypuknutí nákazy a aby přispěli ke snížení počtu nemocných „zploštěním křivky”. Dvojsmyslná narážka na rychlejší projetí zatáčky a současně na snižování počtu nakažených spojená s reklamní fotkou BMW i8 Ultimate Sophisto Edition propagujících hybrid ukončený bez nástupce se ale nesetkal s pochopením.

Účet BMW následně zavalila vlna kritiky, lidé celkem logicky neunesli spojení marketingu se snížením počtu nakažených či mrtvých. Oprávněná rozhořčenost donutila marketingové oddělení z Bavorska zařadit zpátečku, tweet byl smazán a nahrazen omluvou s uznáním kritických komentářů. Pozdní prozření se počítá, i když se situaci dalo předejít, tohle bylo opravdu nešikovné.


Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 1 - Reakce automobilek na koronavirus 01Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 2 - Reakce automobilek na koronavirus 02
Pěkná reakce VW na doporučení odstupu mezi lidmi

Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 3 - Reakce automobilek na koronavirus 03Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 4 - Reakce automobilek na koronavirus 04
Nutnost dodržovat sociální distanc dobře znázornilo i Audi

Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 5 - Reakce automobilek na koronavirus 05Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 6 - Reakce automobilek na koronavirus 06
BMW nezvolilo správně a následně se muselo omlouvat

Zdroje: News@Youtube, Audi USA@Facebook, The Truth About Cars

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše