Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně

Je to příliš silné téma na to, aby si jej výrobci mohli dovolit ignorovat. Zatím se projevují hlavně Němci - Audi a VW vtipně naznačují, že bude lepší držet si odstup a BMW do toho šláplo jako slon do porcelánu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně

25.3.2020 | Mirek Mazal

Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to příliš silné téma na to, aby si jej výrobci mohli dovolit ignorovat. Zatím se projevují hlavně Němci - Audi a VW vtipně naznačují, že bude lepší držet si odstup a BMW do toho šláplo jako slon do porcelánu.

V současném souboji s koronavirem zatím stále taháme za kratší konec, proto je nutné dodržovat preventivní opatření. Snaha by byla, nedorozumění ale může vznikat v případě pochopení správného chování. Odborníci nemají jasno například v bezpečné vzdálenosti mezi jednotlivci. Udávané rozestupy kvůli omezení nákazy se liší - australská vláda doporučuje odstup 150 centimetrů, britský premiér upřednostňuje 200 centimetrů, zatímco Světová zdravotnická organizace radí minimálně 100 centimetrů.

Sociální či faktický odstup patří mezi základní prvky zmírnění pandemie, i když jeho konkrétní podoba nemá jasnou hodnotu. Apelu na vzájemné odloučení si všimly automobilky Audi a VW, které vtipně zareagovaly prostřednictvím úprav svých log. Jejich části na videích postupně rozdělili na několik odtažitých částí a vtipně tak připomněli, že je dnes dobré držet si odstup.

„Ve Volkswagenu tradičně stojíme při sobě ve všech krizích a vzájemně se podporujeme. Jsme přesvědčeni, že společně najdeme nové způsoby a řešení, která nám umožní překonat tuto krizi. Právě teď je obzvláště důležité, abychom disciplinovaně dodržovali pravidla chování a hygieny. Zůstaňte v bezpečí - udržujte sociální odstup!“ doplnil koncern k zábavnému videu vzdálených písmen V a W v kroužku. Audi podpořilo sociální distanc rozpletením čtyř spojených kroužků do oddělených obrazců s mezerami.

Nápadité kampaně německých výrobců trochu narušila snaha BMW. Mnichov na Twitteru zveřejnil příspěvek nabádající k tomu, aby lidé byli překážkou vypuknutí nákazy a aby přispěli ke snížení počtu nemocných „zploštěním křivky”. Dvojsmyslná narážka na rychlejší projetí zatáčky a současně na snižování počtu nakažených spojená s reklamní fotkou BMW i8 Ultimate Sophisto Edition propagujících hybrid ukončený bez nástupce se ale nesetkal s pochopením.

Účet BMW následně zavalila vlna kritiky, lidé celkem logicky neunesli spojení marketingu se snížením počtu nakažených či mrtvých. Oprávněná rozhořčenost donutila marketingové oddělení z Bavorska zařadit zpátečku, tweet byl smazán a nahrazen omluvou s uznáním kritických komentářů. Pozdní prozření se počítá, i když se situaci dalo předejít, tohle bylo opravdu nešikovné.


Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 1 - Reakce automobilek na koronavirus 01Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 2 - Reakce automobilek na koronavirus 02
Pěkná reakce VW na doporučení odstupu mezi lidmi

Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 3 - Reakce automobilek na koronavirus 03Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 4 - Reakce automobilek na koronavirus 04
Nutnost dodržovat sociální distanc dobře znázornilo i Audi

Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 5 - Reakce automobilek na koronavirus 05Automobilky už marketingově naráží na koronavirus, některé vtipně, jiné nešikovně - 6 - Reakce automobilek na koronavirus 06
BMW nezvolilo správně a následně se muselo omlouvat

Zdroje: News@Youtube, Audi USA@Facebook, The Truth About Cars

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše