Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 5 Plug-in Hybrid alias NEV: čínský hybrid odhalen
7.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW uvolnilo první snímek a informace o svém plug-in hybridu postaveném na základech prodloužené varianty pětkové řady. Představí se v Číně a také zatím jen tam se bude prodávat.
From China For China neboli od Číny pro Čínu, tak zní hrdý nápis, který se skví na boku karoserie zbrusu nového hybridu na bázi pětkové řady BMW. Vůz byl totiž připraven ve spolupráci bavorské automobilky a jejího čínského partnera, firmy Brilliance China Automotive Holdings Ltd. a zůstane zatím ryze asijskou specialitou.
Není bez zajímavosti, že tento vůz není první hybrid značky Brilliance. Svůj vlastní, byť v trochu jiném smyslu téhož slova, si stejná firma nedávno „slepila” sama. Nelze se v této souvislosti znovu nepodivit nad tím, že Brilliance na jednu stranu s BMW oficiálně spolupracuje a současně nepokrytě „vykrádá” jeho nápady. Ale věnujme se dnes především novému provedení pětkového sedanu.
Ten je tzv. plug-in hybridem (rádi bychom našli české označení pro toto řešení, ale třeba „zástrčkový hybrid” se nezdá být úplně vhodným ekvivalentem...) a dovoluje tedy provoz jak s využitím elektrického motoru, tak se zapojením spalovacího motoru, nebo obou současně. Konvenční pohon v tomto případě zajišťuje spalovací turbomotor o výkonu až 160 kW (215 koní) a elektromotor s nejvysším výkonem 70 kW (94 koní). Automobilka o obou agregátech neřekla nic bližšího, v prvém případě ale předpokládáme, že půjde o nový dvoulitr N20.
Spalovací motor by měla živit nádrž plná benzinu, elektromotor pak blíže neupřesněná sada akumulátorů uložená v zavazadlovém prostoru. Přesná kapacita akumulátorů je neznámou, při udávaném dojezdu na ryze elektrický pohon (maximálně 75 km při udržování konstantní rychlosti 60 km/h) ale větší číslo nečekejme. A když už jsme u dojezdu, spalovací motor by jej měl být schopen prodloužit o dalších 400 km.
Podle BMW vychází tento vůz vstříc poptávce čínských zákazníků, nejsme si ale jisti, zda tomu tak opravdu je. A vůbec se divíme, že se hybridní model má obevit výlučně na čínském trhu, který není zdaleka tak zregulovaný jako ten evropský a něco jako hybridní pohon by v tamních podmínkách nemělo mít větší šanci na úspěch. Ale uvidíme, první reakce zákazníků lze očekávat již 19. dubna, kdy se vůz představí na šanghajském autosalonu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
dnesMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
před 8 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 10 hodinamiČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
před 11 hodinamiNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
dnesJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB