Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 5 Plug-in Hybrid alias NEV: čínský hybrid odhalen
7.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW uvolnilo první snímek a informace o svém plug-in hybridu postaveném na základech prodloužené varianty pětkové řady. Představí se v Číně a také zatím jen tam se bude prodávat.
From China For China neboli od Číny pro Čínu, tak zní hrdý nápis, který se skví na boku karoserie zbrusu nového hybridu na bázi pětkové řady BMW. Vůz byl totiž připraven ve spolupráci bavorské automobilky a jejího čínského partnera, firmy Brilliance China Automotive Holdings Ltd. a zůstane zatím ryze asijskou specialitou.
Není bez zajímavosti, že tento vůz není první hybrid značky Brilliance. Svůj vlastní, byť v trochu jiném smyslu téhož slova, si stejná firma nedávno „slepila” sama. Nelze se v této souvislosti znovu nepodivit nad tím, že Brilliance na jednu stranu s BMW oficiálně spolupracuje a současně nepokrytě „vykrádá” jeho nápady. Ale věnujme se dnes především novému provedení pětkového sedanu.
Ten je tzv. plug-in hybridem (rádi bychom našli české označení pro toto řešení, ale třeba „zástrčkový hybrid” se nezdá být úplně vhodným ekvivalentem...) a dovoluje tedy provoz jak s využitím elektrického motoru, tak se zapojením spalovacího motoru, nebo obou současně. Konvenční pohon v tomto případě zajišťuje spalovací turbomotor o výkonu až 160 kW (215 koní) a elektromotor s nejvysším výkonem 70 kW (94 koní). Automobilka o obou agregátech neřekla nic bližšího, v prvém případě ale předpokládáme, že půjde o nový dvoulitr N20.
Spalovací motor by měla živit nádrž plná benzinu, elektromotor pak blíže neupřesněná sada akumulátorů uložená v zavazadlovém prostoru. Přesná kapacita akumulátorů je neznámou, při udávaném dojezdu na ryze elektrický pohon (maximálně 75 km při udržování konstantní rychlosti 60 km/h) ale větší číslo nečekejme. A když už jsme u dojezdu, spalovací motor by jej měl být schopen prodloužit o dalších 400 km.
Podle BMW vychází tento vůz vstříc poptávce čínských zákazníků, nejsme si ale jisti, zda tomu tak opravdu je. A vůbec se divíme, že se hybridní model má obevit výlučně na čínském trhu, který není zdaleka tak zregulovaný jako ten evropský a něco jako hybridní pohon by v tamních podmínkách nemělo mít větší šanci na úspěch. Ale uvidíme, první reakce zákazníků lze očekávat již 19. dubna, kdy se vůz představí na šanghajském autosalonu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 2 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 2 hodinamiSlavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
před 8 hodinamiProdeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
před 10 hodinamiMuž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 07.16. 20:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 07.16. 15:45 - pavproch
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 07.16. 14:32 - Carrert93
- BMW Divize 07.16. 14:31 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 07.16. 13:10 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.16. 12:32 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.15. 21:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 07.15. 19:51 - Stepan