Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 725d a 725Ld: sedmička s naftovým čtyřválcem potichu doplnila nabídku
22.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová základní verze na papíře nevypadá marně. Stovku zvládne za 6,9 sekundy a maximálně se rozjede na 245 km/h.
Dosavadní nabídka BMW řady 7 nebyla zrovna květnatá, vybírat bylo možné pouze mezi dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory. Dopřát jste si mohli standardní nebo prodlouženou variantu a v několika případech i pohon xDrive nahrazující tradiční zadokolku. Před pár dny BMW přidalo varianty 750d a 750Ld, které slibovaly rozšíření v horním pásmu nabídky.
Nyní se pro změnu přesuneme na její spodek, neboť velmi tichého odhalení se dočkaly verze 725d a 725Ld. Pod kapotou obou modelů našel své místo dvoulitrový čtyřválec o výkonu 231 koní a točivém momentu 500 Nm, který se musí vypořádat s 1 800, respektive 1 845 kilogramy. A také délkou 5 098 milimetrů u standardu či 5 238 mm u prodloužené varianty.
S ohledem na menší motor a větší rozměry i hmotnost lze očekávat nepříliš oslnivou jízdní dynamiku, i když popravdě až tak tragické věci nejsou. Zrychlení z klidu na stovku zabere 6,9 sekundy (či případně 7 s), nejvyšší rychlost pak v obou případech vrcholí hodnotou 245 km/h. Průměrná spotřeba se pak v závislosti na verzi a velikosti litých kol pohybuje mezi 4,4 a 4,8 l/100 km.
Ceny jsou prozatím neznámé, což ostatně platí také o variantě 750d osazené čtyřikrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcovým turbodieselem. Dodat tedy již můžeme jen tolik, že tato verze má ve standardu s 18palcovými koly a pneumatikami o rozměru 245/50, zatímco u čtyřválcového „producenta sazí“ jsou to sedmnáctky a 225 milimetrů široké obutí s šedesátkovým profilem.
Díky za tip, Tomáši!


































BMW řady 7 je nově k mání i s dvoulitrovým turbodieselem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
před 2 hodinami
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
včera
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
