Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Které BMW M je nejrychlejší? Souboj M2 s M3/M4, M5 a M6 má překvapivého krále
27.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čím vyšší číslo, tím rychlejší ostré BMW? A nebo naopak? Britové se rozhodli zjistit pravdu a došli k docela překvapivým závěrům.
Dosavadní BMW M5 je s výkonem až 575 koní z nabídky eMkových bavoráků nejsilnější. Model M6 může mít stejný motor a je o něco lehčí. M3 resp. M4 má vedle toho „jen” 431 nebo 450 koní a není to zase taková lehká váha a M2 s 370 koňmi a ještě lehčí stavbou není zase tak pozadu. Když tedy tyto vozy postavíte na start sprintu, co čekáte?
My bychom tipovali následující pořadí: M6 vpředu, M5 kousek za ní, pak s větším odstupem M3/M4 těsně stíhaná M2. Dává to smysl, v posledních letech jsme mnohokrát viděli, že je to obvykle výkon, co vyhrává sprinty, třebaže hmotnost při akceleraci též hraje roli. Když totiž máte vedle sebe auta s 1 600 a 1 800 kg, není to zase tak podstatný rozdíl, aby 100, 200 koní k dobru neznamenalo víc, zvláště když pramení z objemnějšího motoru s více válci. Jenže ve sprintu bavorských M je všechno trochu jinak.
Do jejich srovnání se pustil Mat Wilson z Car Wow se svými kolegy a došel k celkem pozoruhodným závěrům. Sám osedlal M2 a můžeme říci rovnou, že její nejnižší hmotnost mu byla něco platná jen v samém začátku - z místa odpálil nejlépe a chvíli i vedl. To ale platilo jen do zařazení třetího rychlostního stupně, v tu chvíli M2 jako by ztratila dech. Naopak M4 vedle měla start nejhorší, později se ale dostala do vedení a už jej nepustila. Až za ní zůstala M5 a teprve tu následovala M6.
Není to divné? Rozpaky chápeme, ale svůj smysl to dává. M2 měla jako jediná manuální řazení, které svým zpřevodovánímpreferuje sprint na stovku, pak už není tak přesvědčivá. M5 měla paket Competition, což M6 nikoli, takže zůstala před ní. A dnešní M3/M4 je zkrátka nejmodernější kus techniky z tohoto výběru, takže ji 450 koní znovu z paketu Competition a nižší hmotnost stačily na výhru.
Co dodat? Snad jen... všeho do času. Nová M5 právě dorazila jako údajně nejrychlejší eMko všech dob. S pohonem 4x4 a stovkou za 3,4 sekundy si tuhle „sebranku” dá zřejmě ve sprintu snadno k večeři. Dříve nebo později nám to někdo předvede...

















Lze to označit za překvapivé ale M3 resp. M4 je i v přímce nejrychlejší dnešní BMW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
včeraVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
včeraNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva