Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Které BMW M je nejrychlejší? Souboj M2 s M3/M4, M5 a M6 má překvapivého krále
27.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čím vyšší číslo, tím rychlejší ostré BMW? A nebo naopak? Britové se rozhodli zjistit pravdu a došli k docela překvapivým závěrům.
Dosavadní BMW M5 je s výkonem až 575 koní z nabídky eMkových bavoráků nejsilnější. Model M6 může mít stejný motor a je o něco lehčí. M3 resp. M4 má vedle toho „jen” 431 nebo 450 koní a není to zase taková lehká váha a M2 s 370 koňmi a ještě lehčí stavbou není zase tak pozadu. Když tedy tyto vozy postavíte na start sprintu, co čekáte?
My bychom tipovali následující pořadí: M6 vpředu, M5 kousek za ní, pak s větším odstupem M3/M4 těsně stíhaná M2. Dává to smysl, v posledních letech jsme mnohokrát viděli, že je to obvykle výkon, co vyhrává sprinty, třebaže hmotnost při akceleraci též hraje roli. Když totiž máte vedle sebe auta s 1 600 a 1 800 kg, není to zase tak podstatný rozdíl, aby 100, 200 koní k dobru neznamenalo víc, zvláště když pramení z objemnějšího motoru s více válci. Jenže ve sprintu bavorských M je všechno trochu jinak.
Do jejich srovnání se pustil Mat Wilson z Car Wow se svými kolegy a došel k celkem pozoruhodným závěrům. Sám osedlal M2 a můžeme říci rovnou, že její nejnižší hmotnost mu byla něco platná jen v samém začátku - z místa odpálil nejlépe a chvíli i vedl. To ale platilo jen do zařazení třetího rychlostního stupně, v tu chvíli M2 jako by ztratila dech. Naopak M4 vedle měla start nejhorší, později se ale dostala do vedení a už jej nepustila. Až za ní zůstala M5 a teprve tu následovala M6.
Není to divné? Rozpaky chápeme, ale svůj smysl to dává. M2 měla jako jediná manuální řazení, které svým zpřevodovánímpreferuje sprint na stovku, pak už není tak přesvědčivá. M5 měla paket Competition, což M6 nikoli, takže zůstala před ní. A dnešní M3/M4 je zkrátka nejmodernější kus techniky z tohoto výběru, takže ji 450 koní znovu z paketu Competition a nižší hmotnost stačily na výhru.
Co dodat? Snad jen... všeho do času. Nová M5 právě dorazila jako údajně nejrychlejší eMko všech dob. S pohonem 4x4 a stovkou za 3,4 sekundy si tuhle „sebranku” dá zřejmě ve sprintu snadno k večeři. Dříve nebo později nám to někdo předvede...

















Lze to označit za překvapivé ale M3 resp. M4 je i v přímce nejrychlejší dnešní BMW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 57 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
