Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M3 dalo v bratrovražedném souboji své elektrické obdobě okusit jen vůni nespáleného benzinu
23.2.2022 | Petr Miler
Měl to být sprint, ve kterém jasně zvítězí elektřina přinejmenším při startu z místa, však má podstatně více výkonu a k dobru i pohon 4x4. Dnes poněkud přehlížená hmotnost ale nakonec také řekla své.
Použitelnost elektrických aut trápí spousta problémů, žádný z nich se ale neprojevuje při krátkých sprintech z místa. Ne nadarmo se Tesly staly kdysi známými hlavně díky nim - za takových podmínek auto snadno osvědčí svůj vysoký a okamžitě nastupující výkon, který je možné velmi efektivně přenést na povrch zemský, zvlášť když má hnaná všechna kola. Naopak v tu chvíli není potíží omezený dojezd, dlouhá doba dobíjení či dynamika závisející na stavu nabití akumulátoru, neboť jde o jedno či pár několikasekundových představení. A zásadním problémem se obvykle neukázala být ani hmotnost - výše zmíněné výhody ji převážily, a tak i dost těžké vozy typu Tesly Model S dokázaly porážet o mnoho lehčí benzinové supersporty.
Stačilo obvykle změnit pár proměnných, třeba zvolit letmý start, prodloužit dráhu ze čtvtrmíle na míli nebo cokoli podobného a výsledkem byl jiný obrázek. Hlavně v Americe jsou ale klasikou 400metrové sprinty z místa, při kterých se elektromobily zdály být k neporažení. Jenže elektromobily se od té doby v principu dále neposunuly, přidaly do hry nanejvýš víc výkonu. Vývoj spalovacích aut ale kráčel dál a zjevně rychleji, neboť dnešní realita je trochu jiná.
Ukazuje to Mat Watson z Carwow, který nedávno na letišti pustil do křížku nové BMW i4 M50, tedy elektrický sportovní sedan bavorské značky, s Teslou Model 3 Performance. A bavorák vyhrál i díky 544 koním výkonu a 795 Nm točivého momentu, který míří na všechna kola. Auto sice váží až 2 215 kg, což je docela soda i vedle Tesly, ale na výhru to prostě stačilo. Ptáte se, kde je ta benzinová evoluce? Právě toto BMW nyní Mat postavil proti aktuální M3 Competition s 510 koňmi a 650 Nm, která navíc měla jen pohon zadních kol, což do sprintů není to pravé ořechové. A 1 730 kg také není zrovna nízká hmotnost. Jenže i tak se stal souboj jasnou kořistí M3.
Ve všech dynamických disciplínách dala M3 sokovi stejné krve jen okusit vůni nespáleného benzinu, neboť je všechny vyhrála. Novější i4 M50 má chvilinku navrch při odpichu z místa nebo při akceleraci z nízké rychlosti, karta se ale vždy rychle obrátí a M3 nakonec jasně vítězí. Popravdě, nečekali bychom to, taková M3 xDrive s ještě lepšími časy ze sprintu by pak i4 M50 nutně roznesla na kopytech.
Pokud elektromobil neohromí ani dynamikou v přímce v takových kláních, čím jiným by měl? Ovladatelností skoro dva a čtvrt tuny vážícího auta? Nebo dojezdu v řádu desítek kilometrů při ostré jízdě, kterou baterie s použitelnou kapacitou 80,7 kWh u tak výkonného a těžkého auta nanejvýš pokryje? Argumentem pro je tu jen cena, to je ale v těchto sférách jen slabá náplast na nepřesvědčivost ve většině klíčových ohledů.



BMW M3 Competiton jen se zadním pohonem... Foto: BMW
...až překvapivě jasně pokořilo ve všech dynamických kláních elektrické BMW i4 ve vrcholném provedení M50, i když má citelně vyšší výkon, točivý moment a pohon 4x4. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva