Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW ukázalo v ostré akci novou M4 s manuálem, nedívá se na to vůbec špatně
2.7.2020 | Petr Prokopec
Bude to jistě jedno z posledních ještě relativně dostupných aut s 480 koňmi a manuálním řazením. Bohužel, zájemci si zde budou muset vystačit „jen” s touto porcí a pohonem zadních kol.
Již v září se dočkáme nové generace BMW M4. Souběžně s kupátkem má dorazit také sedan M3, přičemž oba vozy dostanou do vínku dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec známý již z modelů X3M a X4M. Mnichovská automobilka již oznámila, že standardem bude pohon zadních kol a za systém xDrive si zákazníci mohou připlácet. Nejasnosti pak částečně panovaly okolo návratu šestistupňového manuálu.
Nyní tu ovšem máme oficiální video, které mnohé osvětluje. Nové BMW M4, stejně jako M3, se třemi pedály a „fofrklackem“ k dispozici bude. Nicméně zákazníci, kteří manuál upřednostní před osmistupňovým automatem, budou muset spolknout jednu hořkou pilulku. Manuál půjde kombinovat pouze se standardním provedením naladěným na 480 koní. Varianta Competition s 510 koňmi oproti tomu má být spjata výlučně s dvojicí pedálů.
Dalším problémem je, že manuál bude k dispozici pouze ve spojení se zadním pohonem, což z verzí M3 a M4 s manuálním řazením udělá spíše hračky než seriozní náčiní - varianty s pohonem 4x4 a v provedení Competition budou jistě nesrovnatelně rychlejší, zejména pak za jiných než dokonale letních klimatických podmínek.
Útěchou budiž, že modely s nižším výkonem budou k dispozici již letos, zatímco varianty Competition přijdou až příští rok. Ještě později se pak má ukázat provedení CSL, které dost možná výkon ještě navýší, zatímco hmotnost by měla klesnout. U něj ale manuál neočekávejte, pročež byste si o to více měli vychutnat nové video, ne které se nedívá vůbec špatně.
Jeden z vývojářů BMW na něm auto protáhne po Sachsenringu, přičemž postupně „přitápí pod kotlem” a poslední kolo už jede hodně ostře. Škoda, že používá „falešné” meziplyny bez dvojitého vyšlápnutí spojky, to je shazuje na úroveň těch automatických diktovaných elektronikou, ale v dnešní době musí vzít člověk zavděk i takovouto snahou.

Nové BMW M4 stoprocentněn dostane trojici pedálů i pohon zadních kol, avšak jen ve spojení se 480 koňmi a zadním pohonem. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
