Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW vyrobilo již 10 milionů exemplářů řady 3, jubilejní kus je příznačně 320d
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První generace řady 3 se ukázala před 40 lety a měla pouze dvojici dveří. Ta poslední se dvěma páry a případně i tříválcem jde stále na dračku.
V červenci roku 1975 automobilka BMW představila veřejnosti na mnichovském stadionu zcela novou řadu 3. Ta měla pouze dvojici dveří, přičemž záhy se dočkala otevřené verze a také nemalého úspěchu. Bylo proto jen logické, že o sedm let později dorazila nová generace s interním označením E30, která se již rozrostla na čtyři karosářské verze. Další dva nástupci sebou přinesli třídveřový hatchback, zatímco s příchodem varianty E90 jsme se dočkali i pětidveřového provedení GT.
Nově sice již BMW řady 3 nepočítá s kupé a kabrioletem, které se osamostatnily, nicméně i tak tvoří páteř prodejů automobilky. V červenci se přitom stávající generace dočkala faceliftu, který sice zvenčí nebyl nikterak výrazný, pod kapotou se však vůbec poprvé objevil tříválcový motor. Tedy pohonná jednotka, s jakou nepočítal ani čtyřicet let starý originál, v jehož případě byl nejmenším agregátem 1,6litrový čtyřválec.
Danou rekapitulaci zde samozřejmě nezmiňujeme jen tak z plezíru. Důvodem je ten fakt, že BMW v tomto týdnu vyprodukovalo desetimiliontý exemplář řady 3. Jubilejním kusem se přitom stala verze 320d v modré barvě Imperial Blue, která se pod kapotou pyšní dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 190 koní. Více značka o tomto exempláři nezmínila, je ale pro dnešní BMW příznačné, že si jako jubilejní kus vybralo (desetimiliontý exemplář se neobjeví na výrobní lince zničeho nic) právě takové provedení - dříve by se jistě chlubilo jiným.
Mimo to pak můžeme ještě zmínit, že továrna značky v Mnichově aktuálně vyrábí tisíc aut denně, přičemž polovina z tohoto množství připadá právě na řadu 3. Po té je navíc vskutku nemalá poptávka, pročež se tento model montuje také v německém Řeznu, jihoafrickém Rosslynu a čínském Tiexi.
BMW vyrobilo za posledních 40 let již deset milionů kusů řady 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 45 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
