Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW vzpomíná na řadu 8 na novém videu, značí to její brzké vzkříšení?
3.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V Mnichově se poslední dobou hovoří o řadě 8 až příliš často. Náhodám nevěříme, i video vzpomínající na tu první by mohlo zametat cestičku druhé generaci.
Asi si vzpomenete na nedávnou premiéru konceptu BMW Gran Lusso V12 Coupe, který na základech sedanu řady 7 naznačoval, jak by mohla vypadat nová generace osmičkové řady. Ta by sice byla pojata trochu jinak, než ta první, s ohledem na změnu zaměření bavorské značky by se ale jednalo o celkem pochopitelný posun směrem k luxusnímu GT, který by si na trhu svou pozici zřejmě obhájil.
Jestli nějaká nová osmička bude, zatím nedokážeme říci, na náš vkus ale signálů naznačujících pozitivní odpověď přišlo hned po představení Grand Lussa až příliš mnoho. Dnešní video s osmičkovým kupé první generace, pak považujeme za další takový - mělo by BMW nějaký zvláštní důvod „leštit” image původní řady 8, kdyby na ni nechtělo tak či onak navázat?
Ať už je to míněno takto, nebo se v Mnichově prostě chtěli ohlédnout za historií, následující snímek stojí za shlédnutí. Vzpomíná na auto, které se svého času stalo snem mnoha příznivců BMW, později ale trochu upadlo v zapomnění. Možná to bylo až příliš dlouhým životním cyklem, neboť v roce 1989, kdy osmička vtrhla na trh se součinitelem odporu vzduchu 0,3, moderním designem držícím se přitom tradičních prvků BMW, osmi- a dvanáctiválcovými motory a spoustou technických vychytávek, byla něčím výjimečným. Když ale o celých deset let později balila kufry, začínala být navzdory dílčím vylepšením vlastní karikaturou a nastínila budoucí osud ojetých kusů.
Na stinné stránky minulosti osmičkové řady ale dnes vzpomínat nebudeme, video se věnuje těm světlejším. Tak jim trochu pozornosti věnujte i vy...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 2 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva