Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X4 M nebude, prý by jen ohrožovalo pozici výdělečné X6 M
26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka prý občas musí ignorovat prosby zákazníků. Není ovšem vyloučeno, že se výkonné X4 dočkáme v závěru jejího životního cyklu.
O malém sourozenci BMW X6 jsme se zmínili již mnohokrát, na trh by ale nový model X4 měl zamířit až někdy v průběhu příštího roku. Svou nabídkou už s ohledem na nezbytnou technickou spřízněnost s konvenčněji střiženou X3 nejspíše nepřekvapí, na zajímavosti mu ale mohla dodat verze připravená divizí M. Potenciální kupce ovšem musíme zklamat, mnichovská automobilka její existenci odmítá stejně jako v případě modelů řady „i“. Důvody pro to jsou však trochu odlišné.
Zatímco v případě elektromobilů a hybridů by nabušenější verze dávala smysl jen tehdy, kdyby nebyla elektrická, absenci X4 M má na svědomí zcela jiné rozhodnutí. Podle šéfa produktové komunikace Bernharda Ederera by totiž s příchodem tohoto modelu mohly utrpět prodeje většího sourozence. „Otázka je, o kterých zákaznících se tu bavíme,“ vysvětluje manažer BMW postoj automobilky. „A odpovědí je, že jde o klientelu, která v současné době touží a zároveň je i schopná si pořídit X6 M.“
Je tedy zřejmé, že s příchodem nové výkonné verze by BMW mnoho nových zákazníků nezískalo. Zároveň by ovšem přišlo o část zisku, neboť při sestupu o třídu níže by již nemohlo na model X4 M nasadit takovou marži. „Je to možná trochu sobecké, ale ne vždy si můžeme dovolit vyrábět to, co řada zákazníků vyžaduje. Občas prostě musíme pouze popadnout za pačesy tu nejlepší obchodní příležitost.“
Produkční BMW X4 tak nakonec dorazí pouze se běžně naladěnými čtyřválcovými a šestiválcovými motory, s nimiž standardně spojí osmistupňový automat. Je ovšem možné, že v závěru životního cyklu nakonec v Mnichově své rozhodnutí přehodnotí a vrcholnou verzi nabídnou. Daleko spíše než o pravověrný model divize M by ale mohlo jít o produkt oddělení M Performance.





















BMW X4 nakonec vznikne jen ve standardní formě, divize M na něm svůj otisk nezanechá
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 5 hodinamiPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před jím musí třást i řidiči náklaďáků
před 2 hodinamiAudi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
před 3 hodinamiPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 5 hodinamiDnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
před 6 hodinami„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.07. 16:04 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.07. 15:58 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.07. 11:08 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.06. 15:37 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch
- Rychlodotazy 08.06. 10:15 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.06. 09:55 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB