Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X4 M nebude, prý by jen ohrožovalo pozici výdělečné X6 M
26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka prý občas musí ignorovat prosby zákazníků. Není ovšem vyloučeno, že se výkonné X4 dočkáme v závěru jejího životního cyklu.
O malém sourozenci BMW X6 jsme se zmínili již mnohokrát, na trh by ale nový model X4 měl zamířit až někdy v průběhu příštího roku. Svou nabídkou už s ohledem na nezbytnou technickou spřízněnost s konvenčněji střiženou X3 nejspíše nepřekvapí, na zajímavosti mu ale mohla dodat verze připravená divizí M. Potenciální kupce ovšem musíme zklamat, mnichovská automobilka její existenci odmítá stejně jako v případě modelů řady „i“. Důvody pro to jsou však trochu odlišné.
Zatímco v případě elektromobilů a hybridů by nabušenější verze dávala smysl jen tehdy, kdyby nebyla elektrická, absenci X4 M má na svědomí zcela jiné rozhodnutí. Podle šéfa produktové komunikace Bernharda Ederera by totiž s příchodem tohoto modelu mohly utrpět prodeje většího sourozence. „Otázka je, o kterých zákaznících se tu bavíme,“ vysvětluje manažer BMW postoj automobilky. „A odpovědí je, že jde o klientelu, která v současné době touží a zároveň je i schopná si pořídit X6 M.“
Je tedy zřejmé, že s příchodem nové výkonné verze by BMW mnoho nových zákazníků nezískalo. Zároveň by ovšem přišlo o část zisku, neboť při sestupu o třídu níže by již nemohlo na model X4 M nasadit takovou marži. „Je to možná trochu sobecké, ale ne vždy si můžeme dovolit vyrábět to, co řada zákazníků vyžaduje. Občas prostě musíme pouze popadnout za pačesy tu nejlepší obchodní příležitost.“
Produkční BMW X4 tak nakonec dorazí pouze se běžně naladěnými čtyřválcovými a šestiválcovými motory, s nimiž standardně spojí osmistupňový automat. Je ovšem možné, že v závěru životního cyklu nakonec v Mnichově své rozhodnutí přehodnotí a vrcholnou verzi nabídnou. Daleko spíše než o pravověrný model divize M by ale mohlo jít o produkt oddělení M Performance.





















BMW X4 nakonec vznikne jen ve standardní formě, divize M na něm svůj otisk nezanechá
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 2 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 3 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 5 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 6 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB