Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4 opravdu skončilo, poslední kus dostal 340 koní
27.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace mnichovského roadsteru je minulostí, za sedm let přitom svého majitele našlo více než 115 tisíc exemplářů.
Co jsme minulý měsíc ohlásili, to se tento týden doopravdy stalo. V pondělí 22. srpna totiž skutečně bylo vyrobeno vůbec poslední BMW Z4 generace E89. Ta přišla na svět v roce 2009, přičemž vůči předchůdci nabrala nemalý počet kilogramů. Na této obezitě se přitom do značné míry podílela zejména pevná střecha nahrazující někdejší plátno. S ní BMW Z4 přepřáhlo spíše na komfortní než sportovní naladění.
Nedá se říci, že by se prodeje kvůli tomu staly tragickými, z modelu vyhledávaného nadšenými řidiči se ale rychle stala okrajová součást nabídky, o níž málokdo věděl, že ještě vůbec existuje. Prodeje tak šly postupně dolů a svou sedmiletou existenci na trhu tato iterace Z4 uzavřela s více než 115 tisíc prodanými exempláři. Vůbec posledním vyrobeným kusem se přitom stala varianta sDrive35is, jež pod kapotou počítá s nadvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 340 koní. Karoserie pak pro změnu dostala lak v oranžovém odstínu Valencia Orange Metallic.
Mimo zmiňovaný motor ovšem bylo možné BMW Z4 objednat zpočátku ještě s atmosférickým šestiválcem, než jej mnichovská automobilka nahradila přeplňovaným dvoulitrem. Ve srovnání s konkurencí, ať již se čtyřmi kruhy nebo třícípou hvězdou ve znaku, však roadster oficiálně nikdy nebyl k dispozici s turbodieselovým motorem.
Momentálně je přitom na sto procent jisté, že „naftožrout“ nebude ani součástí nové generace, která by se s kódovým označením G29 (a možná i jiným jménem, hovoří se třeba o označení Z5) měla ukázat v roce 2018. Místo toho BMW ve spolupráci s Toyotou vůz osadí hybridní jednotkou, jíž samozřejmě doplní i zmiňovaný šestiválec. Podstatné pak je, že vrátit se má plátěná střecha i sportovnější kredit.






















































































S druhou generací BMW Z4 je definitivní konec, poslední vyrobený kus dostal přeplňovaný šestiválec, 340 koní a lak Valencia Orange Metallic
Zdroj: Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1