Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4 sDrive 28i: Z4 je další obětí downsizingu, místo šestiválce dostane čtyřválec
19.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Také BMW Z4 generace E89 se bude muset rozloučit s šestiválci. Jako první přijde na řadu provedení 30i, ze kterého se stane 28i. Je to malá změna pro číslo, ale velká pro motor...
Od představení nového motoru BMW N20, tedy přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru, je už jen otázkou času, než se v tom či onom modelu bavorské automobilky objeví místo některé z verzí atmosféricky plněného šestiválcového třílitru. Zatím tato změna stihla jen malé SUV X1, další provedení modelů využívajících proslulého atmosférického R6 jsou ale těsně před popravou. Víme jistě, že letošní léto bude poslední, kdy budou s nepřeplňovanými třílitry zákazníkům dodány vozy trojkové řady a nejnověji BMW potvrdilo počátek eliminace těchto šestiválců i z nabídky modelu Z4.
Jako první se downsizingu dočká verze Z4 sDrive 30i, která dnes využívá motoru N52 v klasické konfiguraci se 190 kW výkonu dosahovaném v 6 600 ot./min. Místo něj dostane motor N20 v zatím jediné známé specifikaci s nejvýše 180 kW výkonu posazeném do 5 500 ot./min a změní se též její název - po vzoru X1 ponese označení Z4 sDrive 28i.
Automobilka zatím nezveřejnila podrobnější specifikace (dočkáme se jich později v momentě, kdy se přiblíží uvedení vozu na trh) a zmínila pouze to, že s osmistupňovou automatickou převodovkou dosáhne vůz o 20 procent lepšího výsledku v testech normované spotřeby. A to je také to jediné, o co tu jde - výrobce se chce vyhnout penalizacím za „nadměrné” emise CO2, čemuž jsme se podrobněji věnovali minulý týden.
Motivací k rozmachu downsizingu je ostatně totéž jako v případě systému start and stop, tedy snaha vyhovět zejména evropským a americkým regulacím. Na tomto místě se tak snad ani nebudeme znovu podivovat nad tím, proč BMW opouští jeden z nejlepších benzinových motorů, který kdy mělo. Pokud si jej ještě chcete pořídit, dlouho neváhejte, s ohledem na blížící se počátek platnosti přísných regulací normované spotřeby se z nabídky automobilky vytratí během roku či dvou.






BMW Z4 E89 začalo svou pouť za nižší normovanou spotřebou, přijde tak o šestiválec N52 se 190 kW výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 9 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 3 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 5 hodinamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před 6 hodinamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před 8 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring