Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4 sDrive 28i: Z4 je další obětí downsizingu, místo šestiválce dostane čtyřválec
19.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Také BMW Z4 generace E89 se bude muset rozloučit s šestiválci. Jako první přijde na řadu provedení 30i, ze kterého se stane 28i. Je to malá změna pro číslo, ale velká pro motor...
Od představení nového motoru BMW N20, tedy přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru, je už jen otázkou času, než se v tom či onom modelu bavorské automobilky objeví místo některé z verzí atmosféricky plněného šestiválcového třílitru. Zatím tato změna stihla jen malé SUV X1, další provedení modelů využívajících proslulého atmosférického R6 jsou ale těsně před popravou. Víme jistě, že letošní léto bude poslední, kdy budou s nepřeplňovanými třílitry zákazníkům dodány vozy trojkové řady a nejnověji BMW potvrdilo počátek eliminace těchto šestiválců i z nabídky modelu Z4.
Jako první se downsizingu dočká verze Z4 sDrive 30i, která dnes využívá motoru N52 v klasické konfiguraci se 190 kW výkonu dosahovaném v 6 600 ot./min. Místo něj dostane motor N20 v zatím jediné známé specifikaci s nejvýše 180 kW výkonu posazeném do 5 500 ot./min a změní se též její název - po vzoru X1 ponese označení Z4 sDrive 28i.
Automobilka zatím nezveřejnila podrobnější specifikace (dočkáme se jich později v momentě, kdy se přiblíží uvedení vozu na trh) a zmínila pouze to, že s osmistupňovou automatickou převodovkou dosáhne vůz o 20 procent lepšího výsledku v testech normované spotřeby. A to je také to jediné, o co tu jde - výrobce se chce vyhnout penalizacím za „nadměrné” emise CO2, čemuž jsme se podrobněji věnovali minulý týden.
Motivací k rozmachu downsizingu je ostatně totéž jako v případě systému start and stop, tedy snaha vyhovět zejména evropským a americkým regulacím. Na tomto místě se tak snad ani nebudeme znovu podivovat nad tím, proč BMW opouští jeden z nejlepších benzinových motorů, který kdy mělo. Pokud si jej ještě chcete pořídit, dlouho neváhejte, s ohledem na blížící se počátek platnosti přísných regulací normované spotřeby se z nabídky automobilky vytratí během roku či dvou.






BMW Z4 E89 začalo svou pouť za nižší normovanou spotřebou, přijde tak o šestiválec N52 se 190 kW výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 4 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 7 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva