Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Brutální Audi RS7 upravené na 1 040 koní ukázalo svou rychlost na Autobahnu. Zní jako samopal, 300 km/h dá pod 20 s
6.12.2023 | Petr Miler
Jde o jeden z vlastně trochu přehlížených vrcholů německého automobilového průmyslu, který spojuje každodennost s nevšední dynamikou už v továrním provedení. Když mu přidáte dalších 440 koní navíc, platí to tím spíš.
Audi RS6 Avant se za uplynulé dekády stalo ikonou superrychlých rodinných aut, zná ho skoro každý. Ne každý ovšem ví, že Audi léta nabízí i jeho poněkud méně proslulého, přesto neméně zajímavého sourozence s označením RS7 Sportback. Technicky (a do jisté míry také designově, neboť RS6 si z RS7 už tradičně půjčuje přední světla) totožný stroj mění karoserii kombi za háv velkého liftbacku, který si pořád ponechává praktičnost rodinného stroje s obrovským kufrem, ke kterému přidává větší dávku stylu. Připusťme, že zejména stylizace zádi RS7 nebude po chuti zdaleka každému, je to zkrátka poněkud extravagantnější alternativa, ale to nemusí být na škodu.
V obou případech jde o extrémně rychlé stroje, však už ve standardním provedení disponují 600koňovým osmiválcem 4,0 biturbo, který posílá svůj výkon na všechna kola přes osmistupňový automat. Tahle auta nemají problém zrychlovat na stovku mezi 3 a 4 sekundami skoro bez ohledu na počasí a když si připlatíte za „ten správný omezovač”, snadno se rozjedou i na 300 km/h. Ale co když je i to někomu málo?
K takovému závěru došel jeden z nizozemských majitelů právě poslední RS7 a svůj stroj si nechal předělat na raketu země-země u firem Brex a MMS. Úpravci už tak silné auto posunuli výkonově až za hranici tisícovky koní, přesněji na 1 040 kobyl a 1 200 Nm, a odstranili omezovač rychlosti. Kolik tahle modifikace stála, nevíme, ale čekejme sumu blížící se 1 milionu Kč, tohle už hodně sofistikovaná úprava. Dynamiku auta ale posouvá do extrémních výšin.
Na výsledek se podívejte na videu níže. Rychlost blízkou té udávané maximální (350 km/h) sice neuvidíte, brutální akceleraci za neméně brutálního zvukového doprovodu při deceleraci ale ano. 1040koňová RS7 v docela padnoucím černém zbarvení se i přes zachování každodenní použitelnosti dostává k vysokým rychlostem až děsivě rychle - na stovce je za méně než 3 sekundy, na 200 km/h za méně než dalších 5 s a na 300 km/h bezpečně pod 20 sekund celkově. I dosažení rychlostí okolo 320 km/h je dílem okamžiku a nemáme důvod pochybovat, že i oněch 350 km/h by za příhodnějších okolností brzy padlo.
Mrkněte se na to sami, tohle auto nebude o mnoho pomalejší než původní Bugatti Veyron, přitom je ještě praktičtější a při ceně nového auta od 3 463 900 Kč můžete i na 1040koňovou verzi myslet s méně jak 4,5 miliony korun v kapce. Láce to samozřejmě není, dobrý poměr výkonu a ceny ale svým způsobem ano - Bugatti bude stát násobně víc a rodinu na dovolenou s ním opravdu nesvezete.
![Brutální Audi RS7 upravené na 1 040 koní ukázalo svou rychlost na Autobahnu. Zní jako samopal, 300 km/h dá pod 20 s - 1 - Audi RS7 Sportback 950 koni Autobahn ilu 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Brutální Audi RS7 upravené na 1 040 koní ukázalo svou rychlost na Autobahnu. Zní jako samopal, 300 km/h dá pod 20 s - 2 - Audi RS7 Sportback 950 koni Autobahn ilu 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Brutální Audi RS7 upravené na 1 040 koní ukázalo svou rychlost na Autobahnu. Zní jako samopal, 300 km/h dá pod 20 s - 3 - Audi RS7 Sportback 950 koni Autobahn ilu 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Audi RS7 Sportback je už z továrny extrémně rychlé a přitom velmi praktické auto. Po úpravě na 1040 koní po silnici doslova létá. Ilustrační foto: Audi
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před 2 hodinamiNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 4 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 5 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva