Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Chiron bylo v Le Mans rychlejší než závoďáky, jelo až 380 km/h
22.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bugatti je s okruhem Le Sarthe úzce spojeno, v letech 1937 a 1939 zde slavilo vítězství. Chiron navíc pojmenovala podle častého účastníka závodu.
Pro Bugatti se letošní vytrvalostní závody stávají zjevně ideální příležitostí, jak ukázat davům nový Chiron v akci. Hypersport z Molsheimu nechyběl jak minulý měsíc na 24h Nürburgringu, tak uplynulý víkend při stejném závodě v Le Mans. Zde se přitom za jeho volant opětovně posadil šéf značky Wolfgang Dürheimer, který ovšem tentokrát sešlápl plynový pedál až pod koberec.
Chiron se před samotným závodem dostal až na 380 km/h, což bylo rychlejší tempo, než na jaké se posléze rozjely speciály v čele s Porsche 919 Hybrid. Pro značku tak neexistovala lepší oslava historických úspěchů z let 1937 a 1939, kdy Bugatti slavnou čtyřiadvacetihodinovku vyhrálo. Podruhé u toho byl přitom přítomen Pierre Veyron.
Z těchto důvodů asi nepřekvapí Dürheimerova slova, dle kterých „je pro Bugatti ve Francii stěží možné uskutečnit lepší dynamickou prezentaci Chironu než v Le Mans. Cítíme, že jsme velmi úzce spjati s tímto okruhem, kde značka kdysi slavila senzační závodní úspěchy. A proto nyní propojujeme úspěšnou minulost s úspěšnou přítomností.“
Dodat pak již jen můžeme, že Bugatti svou novinku pojmenovalo podle Louise Chirona, který v Le Mans startoval hned devětkrát - vítězství se ovšem nedočkal ani jednou. Mezi jeho velké úspěchy ale patří kupříkladu třikrát vyhraná Velká cena Československa nebo fakt, že monackou GP absolvoval v 55 letech jako nejstarší pilot všech dob.






Bugatti Chiron se na letošním Le Mans předvedlo ve více než dobrém světle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sergio García si užívá překvapivý debut ve WorldSBK v Aragonu 11:45
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
Nejčtenější články
Škoda přijde s dalším novým RS, nadšence chce oslovit přesně tím, co z duše nenávidí
29.7.2025Boom elektromobilů v EU? 85 procent nových vozů je pořád spalovacích, podíl elektroaut na trhu se za dva roky skoro nezměnil
29.7.2025Novou levnou Teslu natočili do detailu ještě před odhalením. Ukazuje, co všechno je firma schopna ořezat
29.7.2025„Lidé mají z elektromobilů špatné pocity,” říká šéftechnik Maserati. To konečně pochopilo, kudy se ubírat
29.7.2025Je stupidně krátkozraké stěžovat si na 0procentní cla na dovoz amerických aut do Evropy, i když to opačným směrem bude 15
29.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva