Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
26.7.2024 | Petr Miler
Na auta od Bugatti lidé pohlížejí až s posvátnou úctou a mají pocit, že dynamicky představují svou vlastní ligu. Možná to tak bývalo, dnes už je realita jiná. Ani výkon Chironu SS není takový, aby si poradil s mistry akcelerací, jako je Rimac Nevera.
Když se v roce 2005 začalo vyrábět Bugatti Veyron, byla to přelomová událost. Umíněnost Ferdinanda Piëcha dala vzniknout do té doby nepoznané kombinaci dynamiky a luxusu s tím, že jste dostali první silniční auto historie schopné jet rychlostí přesahující 400 km/h a současně měli v rukou jeden z nejluxusnějších vozů planety. Nikdo se tomu tehdy nedokázal vyrovnat, ani zdaleka.
Dnes jsme ale o 20 let dál a svět je jinde. Brzy si budete moci koupit od Chevroletu auto, které sice nikdy nebude tak luxusní, nabídne ale ještě vyšší výkon a Veyron zaručeně strčí do kapsy. Přesto bude stát jako lepší BMW nebo Mercedes. Také Bugatti se tedy posunulo, jeho končící Chiron ale v principu používá stejná řešení a nezachází s výkonem o tolik dál. Ani špičkové verze jako Super Sport alias SS tak nevznikaly s ambicí stát se dynamickým vrcholem produkce. A tak jím ani nejsou.
Bugatti si dnes zakládá spíš na stylu, a tak se docela divíme, že kývlo na srovnání s Rimacem Nevera na několikakilometrovém letišti, které mělo ověřit, jaký vůz je rychlejší při akceleraci až k hranici 400 km/h. Bylo to skoro zbytečné, neboť Nevera je výkonnější a s elektrickým pohonem dokáže svůj téměř soustavně maximální výkon lépe zužitkovat. Ve srovnání tak jasně vítězí, Bugatti hraje o půl ligy níž jak ve zrychlení k jakékoli metě, tak v dosažení maximální rychlosti. Rimac se dostane až citelně za hranici 400 km/h, Chiron SS zůstane kousek pod ní.
Je ale jedním dechem třeba říci, že to je asi jediné zásadní vítězství, které si kdy Nevera ve srovnání s Chironem připíše. Je to poník jednoho triku, auto vítězící jen dynamikou v přímce - jakmile jej pošlete na okruh, je tak nepřesvědčivé, že si toho všiml celý svět. Chiron je navíc prodejně velmi úspěšný, zatímco Rimac nedokáže pro Neveru najít ani 150 zákazníků a vůz skončí bez nástupce jako propadák. Inu, zrychlení v přímce (navíc kolikrát opakovatelné?) není zase tak silný prodejní argument. Auto je nicméně vážně pekelně rychlé, i to si můžete níže vychutnat dosyta.



Rimac Nevera vlastně neuchvacuje ani na pohled, krom extrémní dynamiky v přímce toho moc neumí. Foto: Rimac
Bugatti Chiron SS je podstatně pomalejší, s hledáním zákazníků ale problém nemá. Foto: Bugatti
Zdroj: Hamilton Collection@Youtube
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 9 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 10 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19