Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km
14.9.2019 | Mirek Mazal
Na omezeném prostoru se teprve ukáže, jak rychlý Chiron ve skutečnosti je. I tak omezená vzdálenost mu stačila, aby se s lehkostí rozjel až na rychlost atakující metu 370 km/h.
Po značkou Bugatti vždy vznikala jedna z nejvýjimečnějších aut světa a posledních několik dekád není výjimkou. Už model EB110 z 90. let byl nejrychlejší na světě, Veyron se stal první sériovkou, která pokořila 400 km/h a také současný Chiron se snaží bourat rychlostní rekordy. Automobilka sice tvrdí, že v tom už nebude pokračovat, ale moc ji to nevěříme, snaha dělat ta nejlepší auta z nejlepších je součástí její DNA a maximální rychlost je jedním z jasných měřítek.
Jízda prototypu Chironu Super Sport 300+ rychlostí přesahující 490 km/h se pěkně vyjímá na papíře, ale k čemukoli běžně dosažitelnému bude mít daleko i poté, co značka pustí tento stroj do omezené výroby - VW vám bude muset na chvíli půjčit svůj Ehra-Lessien, abyste si více jak 440 km/h zkusili. V podstatě běžně dosažitelné schopnosti „základního” Chironu jsou lépe vidět v testu, kdy řidič z dlouhé chvíle přijede na volnou plochu a sešlápne pravý pedál na podlahu. Cvičení bez náročných příprav, specifických podmínek nebo upravených částí vozu představí přirozené možnosti sériového provedení.
Čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec je hoden obdivu. Neposedné stádo 1 500 koní (1 103 kW) výkonu a 1 600 Nm točivého moment putuje přes sedmistupňový automat na pneumatiky obou náprav, které polykají asfalt s nevídanou lačností. Jeden z historických vrcholů automobilové techniky tak při startu z místa dosáhne na jediné míli (1,6 km) rychlosti až 365,639 km/h, jako by se nechumelilo.
Téměř 370 km/h bylo změřeno na Johnny Bohmer Proving Grounds, jinak vzletové a přistávací dráze pro letadla. Rafička tachometru připomínala pohybem otáčkoměr obyčejných aut, přitom neukazovala otáčky, ale nehorázně zvyšující se tempo doprovázené gravitačním přetížením až 1,5 G. Na tak omezeném prostoru skoro otočit rychloměr Chironu je teprve něco, co si zaslouží potlesk.










Bugatti Chiron stačí dráha jen 1,6 km, aby se s lehkostí rozjelo na více jak 366 km/h
Zdroj: Johnny Bohmer Proving Grounds@Youtube
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Bizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před hodinouJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 3 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 4 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva