Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti schopné pokořit 490 km/h předvedlo svůj zvuk při studeném startu, zní naprosto brutálně
25.11.2021 | Petr Miler
Jako stíhačka z druhé světové, tak bez nejmenšího přehání zní jedno z nejrychlejších silničních aut všech dob při studeném startu. Jeho motor 8,0 W16 s 1 600 koňmi je prostě něco.
Může to znít neuvěřitelně, ale uběhly už více jak dva roky od chvíle, kdy Bugatti odhalilo tehdy nejrychlejší silniční auto světa. Bugatti Chiron Super Sport 300+ je pojmenované podle schopnosti překonat metu 300 mil v hodině, tedy asi 483 km/h. V praxi dosáhlo ještě výš, na slavném testovacím polygonu Volkswagenu v Ehra-Lessien překonalo dokonce hranici 490 km/h. Od magické pětistovky už bylo jen kousek.
Od té doby se dostalo do výroby a převzali si jej první kupci, kteří za něj museli na účet Bugatti poukázat skoro 100 milionů Kč za každý. Už kvůli tomu pochybujeme, že Super Sport 300+ někdy uvidíme řádit v provozu v jejich rukách, jezdit s takovými vozy se dnes skoro nenosí. Zřejmě prezentační kus Bugatti byl ale natočen na akci aukční síně Bonhams při ranním studeném startu. A i ten dokáže navodit úsměv na rtech.
Pokud čekáte, že nahození motoru 8,0 W16 quad-turbo bude zvukově brutální záležitost, pak se nemýlíte ani v nejmenším. Motor se chvíli zalyká, aby posléze začal vyluzovat zvuky nikoli nepodobné stíhačkám typu Spitfire. Je to opravdu ohlušující, za studena trochu nepravidelný rachot doprovázený výpary kondenzované vody z krátkých výfuků vzadu.
Není tu na co koukat, ani auto neuvidíte celé, ale poslouchat je vážně co. Pokud nás o tyhle bizarní, ale podmanivé symfonie připraví vynucený přechod všech aut na elektrický pohon, bude se nám stýskat, ne, že ne. Nakonec, pusťte si přiložený snímek sami, stojí to za to.




Bugatti Chiron Super Sport 300+ je fascinující stroj z jakéhokoli úhlu pohledu. A je zjevně fascinující i na poslech, jak nejlépe předvede video níže. Foto: Bugatti
Zdroj: Motor1
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejnovější články
Šéfdesignér Mercedesu znovu perlí, vysmívá se interiérům Audi a BMW pro jejich „prťavé” displeje, prý jsou jako z roku 1995
před hodinouDalší automobilka zařízla hotový elektrický model těsně před jeho uvedením na trh, někteří konečně přichází k rozumu
před 2 hodinamiZatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva