Byl třeba naviják a parta nadšenců, aby vrátili život Audi R8 odstavenému pod širým nebem. Někdo ho tam nechal 5 let

Není to zdaleka poprvé, co jsme svědky pokusů o záchranu takto opuštěných aut, dosud jsme ale v této pozici neviděli moderní supersport. O to zajímavější podívaná to ale je, i z této situace R8 vychází jako velmi povedené a kvalitní auto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Byl třeba naviják a parta nadšenců, aby vrátili život Audi R8 odstavenému pod širým nebem. Někdo ho tam nechal 5 let

20.12.2023 | Petr Prokopec

Byl třeba naviják a parta nadšenců, aby vrátili život Audi R8 odstavenému pod širým nebem. Někdo ho tam nechal 5 let

/

Foto: Audi

Není to zdaleka poprvé, co jsme svědky pokusů o záchranu takto opuštěných aut, dosud jsme ale v této pozici neviděli moderní supersport. O to zajímavější podívaná to ale je, i z této situace R8 vychází jako velmi povedené a kvalitní auto.

Letošní rok je tím posledním, kdy lze jako nové koupit Audi R8, automobilka s ním nadobro končí. Jeho historie se začala psát v roce 2006, kdy byla představena první generace, která byla k mání s osmi- i desetiválcem. Méně objemný motor se nicméně s jejím nástupcem, který dorazil v roce 2015, nevrátil. Stejně tak z nabídky zmizela i manuální převodovka, klientela tak již mohla volit pouze mezi kupé a roadsterem. Auto zůstalo populární, i letos dosáhlo poloviny prodejních čísel sesterského Lamborghini Huracán, do elektrických plánů automobilky ale nezapadá.

R8 se tak stala minulostí a pro auto můžete už jen do bazarů. V nich ceny osmiválcové verze startují pod milionem korun, což je velmi lákavé. I navzdory „jen“ 420 koním lze totiž počítat se zrychlením na stovku pod 5 sekund a maximálkou přes 300 km/h. Rozhodně tu tedy máme parametry supersportů, do jiné ligy však R8 vždy zdvihala praktičnost a kvalita. I mnoho let opuštěné ojetiny lze zjevně začít používat pomalu jen po opláchnutí karoserie.

Že nejde o přehnané tvrzení, dokazují i nadšenci z kanálů Detail Dane a WD Detailing na Youtube. Ti objevili R8 Spyder z roku 2010, které pět let stálo pod širým nebem, a to dokonce s částečně spuštěnými okny. To se podepsalo i na horším stavu interiér, daleko horší je však pohled na techniku, neboť daný vůz byl jedním z prvních, které disponovaly vzduchovým podvozkem. Jeho hardware ovšem omezuje přístup ke startovací baterii.

Něco takového by ve snaze o zprovoznění vozu jistě nebylo problémem, ovšem kabeláž vzduchového podvozku zjevně v uplynulých letech sloužila jako potrava některým hlodavcům. V důsledku toho ovšem Spyder klesnul k zemi jako podťatý, načež jeho vyproštění navijákem zabralo dlouhé čtyři hodiny a vyžadovalo i demontáž čelní masky. Věc se ale nakonec podařila a Audi R8 mohlo zamířit k pečlivému vyčištění karoserie i kabiny, jenž nyní působí jako nové.

Zprovozněna nakonec byla i baterie, došlo tedy jak na kontrolu sklápěcího mechanismu střechy, tak i nastartování desetiválcového motoru. Než se ovšem vůz bude moci vrátit na silnici, zapotřebí je oprava zmiňovaného podvozku. Aktuálně tak už jen dodáme, že majitel vozu byl i majitelem domu, u kterého bylo R8 zaparkováno. Ten pak sice prodal, auto ale mohlo na daném prostranství parkovat dále. Poté však přišel koronavirus a nějak se na něj zapomnělo. I cesty osudu některých aut jsou zjevně nevyzpytatelné...


Byl třeba naviják a parta nadšenců, aby vrátili život Audi R8 odstavenému pod širým nebem. Někdo ho tam nechal 5 let - 1 - Audi R8 Spyder 2010 ilustracni foto 01Byl třeba naviják a parta nadšenců, aby vrátili život Audi R8 odstavenému pod širým nebem. Někdo ho tam nechal 5 let - 2 - Audi R8 Spyder 2010 ilustracni foto 02Byl třeba naviják a parta nadšenců, aby vrátili život Audi R8 odstavenému pod širým nebem. Někdo ho tam nechal 5 let - 3 - Audi R8 Spyder 2010 ilustracni foto 03
Audi R8 první generace vypadá i dnes přitažlivě. Navíc jde o rychlý a kvalitní vůz, který lze v bazarech pořídit již za méně než milion korun. Jak moc kvalitní je? Video níže k tomu řekne pár slov. Foto: Audi

Zdroj: WD Detailing@YouTube, Detail Dane@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše