Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac se znovu pokusí prosadit v Evropě, již potřetí
23.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není větší chyby než přestat zkoušet, pravil kdysi Goethe. Jeho slova si zřejmě vzali k srdci u Cadillacu a již potřetí za posledních 15 let zkusí zaujmout evropské zákazníky.
Cadillac tentokrát nevyrazí na starý kontinent s prázdnou a pro evropské zákazníky si připraví hned dva nové modely s atraktivnějším vzhledem. Ani v tomto případě ale v jeho plánech nefigurují naftové motory, které jsou v třídách, v nichž se „Caddy” pohybuje, důležitým předpokladem úspěchu.
„Jediná věc, kterou s Cadillacem v Evropě můžeme provést je zkoušet, zkoušet a znovu zkoušet,” řekl k celé věci lakonicky šéf GM Dan Akerson a dodal, že značka svou nabídku podpoří hned dvěma novými modely. Měly by se přitom vyznačovat poněkud jemnějšími liniemi, než které známe ze současných Cadillaců. Ty lze bez nadsázky označit za velmi vyhraněné a jsou obvykle buď nadšeně přijímány, nebo rezolutně odmítány.
První novinkou by měl být velký sedan na bázi loňského konceptu XTS. V nabídce by měl stanout nad sedanem a kombi CTS (ten je obdobou řady 5 od BMW nebo A6 od Audi), pokud však chce oslovit zákazníky něčím novým, bude muset přijít s trochu odlišným designem. Koncept, jehož snímky přikládáme, totiž vypadal prakticky stejně jako všechny ostatní současné modely značky. Druhým novým modelem má být menší sedan posazený naopak pod současné CTS, víme o něm ale v tuto chvíli minimum.
Co je ovšem jisté, ani jedna z novinek se zprvu nedočká naftového motoru, což návrat značky do Evropy jistě opět zkomplikuje. GM se brání tím, že není možné stihnout vše naráz, což je pochopitelné, na druhou stranu nejde o první pokus prosadit se na místních trzích a poučení se z předchozích chyb by bylo na místě. Zvláště pokud si je Akerson vědom toho, že kvalita evropské prémiové konkurence činí prostor Cadillacu pro úspěch velmi omezeným, by jej automobilka neměla dále zmenšovat limity své vlastní nabídky.
Uvidíme, jak se značce další pokus o návrat vydaří. My se na každý pád jistě nebudeme zlobit, pokud se v Evropě začne prodávat třeba model CTS-V, který je dnes jedním z mála opravdu silných vozů vyšší střední třídy vybavených manuální převodovkou.








Loňský koncept Cadillac XTS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
7.8.2025Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejnovější články
Hyundai po třech letech v tichosti vyřadilo z nabídky svůj luxusní elektrický sedan, za celou dobu ho nekoupil skoro nikdo
před 10 hodinami„Dřevíčko”, manuál, motor V10. Naskytla se výjimečná šance koupit si kombík snů, existuje jen v pár kusech
před 11 hodinamiHonda po letech cválání na mrtvém koni říká, že mrtvý kůň možná nikam nedojede. Tomu se říká objev
včeraStellantis vrací do nabídky osmiválce způsobem, ze kterého se Tavares bude obracet ve svém manažerském hrobě
včeraVW si musí připravit šrajtofli v nejnevhodnější moment, jeho miláček mezi akvizicemi právě prodělal 23 miliard za kvartál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva