Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Caterham chce do mainstreamu. Pokud to trh bude chtít, vyrobí klidně i SUV
6.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po podepsání smlouvy o vytvoření nového podniku mezi Renaultem a Caterhamem se objevují další detaily možné spolupráce. Britové chtějí více modelů.
Včera jsme vás informovali o založení nové společnosti SAAC, která bude stejným dílem patřit britské značce Caterham a francouzsko-japonskému koncernu Renault-Nissan. Podnik se společně s oddělením Renaultsport z Dieppe postará o vývoj a následnou produkci sportovních modelů Alpine a jejich britského ekvivalentu, který s nimi bude sdílet platformu a některé další konstrukční celky. Caterham se však zřejmě nechce nechat svázat pouze jedním projektem, v plánech má mnohem širší, pro někoho možná poněkud šokující záběr.
„Našim konečným cílem je napodobit Porsche. Z pozice výrobce sportovních automobilů se posunout do hlavního proudu a dělat SUV, městská auta, cokoli bude trh chtít,“ řekl v rozhovoru s britským magazínem Autocar šéf značky Caterham Tony Fernandes. „Máme před sebou dlouhou cestu, ale vidíme před sebou den, kdy bychom rádi měli skutečně nápadný, populární vůz,“ dodal Fernandes.
Jak do těchto plánů zapadají současné modely navazující na původní Lotus Seven? Podle všeho se s nimi do budoucnosti počítá, je však velmi pravděpodobné, že pohonné jednotky Fordu nahradí motory Renault, což ostatně naznačil také technický ředitel za britskou stranu Mike Gascoyne. „Neúčastníte se společného podniku, aniž byste doufali, že nebudete spolupracovat,“ naznačil Gascoyne v souvislosti s možnou kooperací při vývoji budoucí produktů.
Rozhodně to ale neznamená, že by už zítra nebo pozítří musely čtyřválce série Sigma a Duratec vyklidit prostor pod kapotami. Výměna značek agregátů stoprocentní není a třeba šéf divize Caterham Cars Graham Macdonald potvrzuje, že se techniky modrého oválu rozhodně nevzdávají. „V tuto chvíli zůstáváme věrní motorům Ford. V našich produktových plánech mají svou životnost, protože nám vyhovují ve smyslu jejich charakteru i nákladů na jejich pořizování,“ upozorňuje Macdonald a zároveň dodává: „Uvědomujeme si, že jejich životnost je omezená a kdo ví, co bude pak. Pokud bude Renault chtít do toho jít, pak k tomu bude mít jasnou příležitost.“
Copak si o transformaci manufaktury vyrábějící lehké a obratné stroje na továrnu chrlící crossovery či městská auta myslí naši čtenáři?












S klasickými modely se do budoucnosti počítá, motory Ford však patrně vymění na pohonné jednotky Renaultu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 5 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 7 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 8 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 10 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 15:36 - Pavelgalgoš
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch