Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se
17.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jedno z nejvíce ceněných Porsche posledních let je designové velmi čisté - nemá žádné výrazné křídlo či „kachní ocas”. Přítlaku ale má i bez něj dost.
Porsche 911 R jistě nemusíme příliš připomínat - je to ultimativní 911 991 s atmosférickým motorem a manuální převodovkou, cílená na nadšené řidiče. A na sběratele Porsche zároveň, protože ve chvíli, kdy se představila světu, už byla vyprodaná. A dnes se „ojeté” kusy prodávají klidně za patnáct milionů korun.
Jedním z požadavků při vývoji byla i designová čistota, protože velkými křídly prosluly modely GT, zejména pak GT3 RS. Vedle ní ale 911 R nechce být okruhovým náčiním, chce být dokonalým silničním strojem pro puristy a protože na zadních kolech má 500 koní, přítlak potřebuje. Žádné větší křídlo (s tím malým výsuvným mnoho parády, pardon přítlaku nenaděláte) ani „kachní ocas” tu nejsou, jen typická silueta 911.
O přítlaku se tedy stará difuzor, hezky schovaný na spodních partiích. Že tomu tak je, víme dávno, ale prohlédnout si jej pořádně jsme zatím neměli možnost. Teď ji máme díky firmě GMG Racing, která pro 911 R vyvinula nový výfukový systém - ten se dvěma černými rourami místo koncového tlumiče výfuku, který je sériovým dílem. Jak zní, si zatím můžeme jen představovat, bohužel, ale nafotit se jej lidé z GMG rozhodli, a tak nám poprvé v celé kráse předvedli i onen difuzor.
Je to opravdu pozoruhodně nenápadný díl, na rozdíl od křídla. Skoro byste jej přehlédli, v případě přítlaku ale má tu moc dodat zadní ose stejnou stabilitu. Podívejte se na něj, i takto vypadají aerodynamická kouzla v praxi...




Tohle má 911 R místo křídla - náhrada je to docela neviditelná
Porsche 911 R se ukázalo vloni v Ženevě a fascinující je mimo jiné svým „čistým zevnějškem”
Zdroj: GMG Racing@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
21.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva