Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu

Pod kapotou Corvette C7 se objeví nová 6,2 V8. Vývoj motoru LT1 trval šest let a investice do příprav jeho výroby přesáhly částku 7,6 miliardy korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu

23.12.2012 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pod kapotou Corvette C7 se objeví nová 6,2 V8. Vývoj motoru LT1 trval šest let a investice do příprav jeho výroby přesáhly částku 7,6 miliardy korun.

Současná základní Corvette šesté generace je poháněná vidlicovým osmiválcem LS3 small-block, který vznikl převrtáním původního 6,0 V8 LS2 z modelu před faceliftem na 6,2 litru. Produkuje 436 koní při 5 900 ot./min a nejvyšší točivý moment 575 newtonmetrů při 4 600 ot./min, jeho dny pod kapotou Corvette jsou však už sečteny. Nová C7, která bude mít premiéru 13. ledna 2013 na detroitském autosalonu, dostane pohonnou jednotku s interním označením LT1.

Jde o pátou generaci small-blocku V8, kterou jsme si už díky uvolnění oficiálních informací koncernem GM představili. Objem motoru se nezměnil, LT1 má 6,2 litru, jeho výkon ale narostl na 450 hp, tedy 456 koní a maximální točivý moment poskočil na 610 newtonmetrů, přičemž v rozmezí od 2 000 do 4 000 otáček se motor udrží nad hranicí 542 newtonmetrů.

General Motors parametry do kontextu s hmotností a převodovkou C7 nedal, přesto se odhaduje, že nový základní model by měl být schopen nabídnout dynamiku srovnatelnou se sedmilitrovou LS7 z Z06 s výkonem 513 koní. Odhaduje se, že příští Corvette akceleruje z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za cirka čtyři vteřiny, nejvyšší rychlost vozu by mohla být kolem 290 až 300 km/h.

Vývoj motoru LT1 trval šest let a GM se kvůli výrobě rozhodlo investovat do masivní modernizace „supermoderní továrny“ ve městě Tonawanda ve státě New York, ležícím severně od Buffala. Nově zveřejněný videosnímek zachycuje nejen samotný motor a momenty z jeho výroby, ale i samotnou fabriku rozkládající se na ploše téměř 77 hektarů. První budovy vyrábějící motory zde byly postaveny již v roce 1938, poslední hala č. 5 byla otevřena v roce 2001 a do roku 2011 se zde celkem vyrobilo 70,7 milionu motorů. Čistě do produkce nového LT1 investoval největší americký koncern až 400 milionů dolarů, v přepočtu 7,6 miliardy korun.


Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 1 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 01Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 2 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 02Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 3 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 03Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 4 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 04Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 5 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 05Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 6 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 06Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 7 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 07Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 8 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 08Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 9 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 09Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 10 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 10Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 11 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 11Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 12 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 12Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 13 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 13Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 14 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 14Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu - 15 - Chevrolet Corvette C7 6.2 LT1 15
Nejslabší motor v Corvette C7 nabídne 456 koní

Zdroj: Motor Authority

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.