Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette C7 dostal osmistupňový automat verze Z06, snižuje spotřebu i hmotnost
7.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová převodovka sice má jen jednu spojku, řadí však rychleji než PDK od Porsche. Zájemci o ni si ale budou muset připravit více peněz.
Americkou sportovní legendu jste si doposud mohli pořídit buď se sedmistupňovým manuálem či automatickou převodovkou. Ta však rozhodně nepatřila mezi nejmodernější, nejúspornější, nejlehčí nebo nejrychleji řadící. Pro Chevrolet tak musela být potupa sledovat i Volkswagen Amarok, neboť německý pick-up se již může chlubit hned osmi rychlostními stupni, zatímco mnohem výkonnější a rychlejší Corvette C7 Stingray jich má pouze šest. Či bychom spíše měli napsat, že jich měla pouze šest.
Modelový rok 2015 je totiž již možné objednat s osmistupňovým automatem 8L90, který pod kapotu dostala verze Z06. Podle General Motors má přitom tato převodovka snížit dálniční spotřebu o 8 % oproti staršímu automatu, jež stejnou disciplínu zvládal za 8,4 l/100 km. Žádná konkrétní data ale bohužel nepadla, na upřesnění technických parametrů si tedy musíme chvíli počkat. Aktuálně je totiž jisté pouze tolik, že díky hliníku a hořčíku hmotnost převodovky poklesla o čtyři kila.
Co je ovšem podstatnější, to jsou časy potřebné k přeřazení. Přestože se jedná o převodovku s tradičním hydraulickým ovládáním, podle GM se změna rychlostních stupňů odehraje rychleji než u PDK od Porsche. A to klidně až o nějakých osm setin sekundy (při řazení pod plným plynem směrem nahoru), čímž dostává na frak mýtus, že americké vozy ve srovnání s těmi evropskými nabízejí jen podřadnou techniku.
Souběžně s těmito fakty asi nebude překvapením, když zmíníme, že modely s novým automatem vůči dosavadnímu provedení lehce podraží. A to přesto, že oproti zmiňované Corvette Z06 musela být převodovka určená pro standardní provedení poupravena kvůli nižšímu točivému momentu. Spolupracuje také s novou spojkou, tím ale odlišnosti končí. Na samotné ceny si pak stejně jako v případě technických dat musíme počkat.

Nový automat je lehčí, úspornější i rychlejší. Bude však také dražší
Sedmá generace Corvette C7 byla dosud k mání se sedmistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem. Pro modelový rok 2015 však samočinná převodovka nabídne o dva stupně navíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejčtenější články
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1