Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chiron zůstane pomalejší než Veyron, Bugatti s tím nehodlá nic dělat
15.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novodobá prvotina Bugatti má zápis v Guinnessovy knize rekordů s 431 km/h maximální rychlosti. Tak vysoko se Chiron nepodívá, ani za příplatek.
O novém Bugatti Chiron bylo sepsáno již bezpočet článků. I přesto tu ovšem nadále máme jednu neznámou oblast, a tou je nejvyšší rychlost. Všeobecně se očekávalo, že novinka bez problémů zašlape předchozí Veyron do země, neboť pod kapotou má 1 500 k namísto předchozích dvanácti stovek, jimiž disponovala verze Super Sport. Mimo to tu máme také lepší aerodynamiku a nižší hmotnost, zkrátka samá pozitiva.
Leccos v tomto ohledu sliboval i tachometr, který je cejchován až do hodnoty 500 km/h. Udávaná maximálka je sice „pouze“ 420 km/h, ta je ale elektronicky omezená, nikoli reálná. A dle nedávných informací přímo od jednoho z lidí z Bugatti by vůz měl umět pokořit tempo o čtyřicet kilometrů v hodině nižší, tedy „něco kolem 460 km/h”. Tentýž člověk mluvil i o možnosti „odemknout“ vyšší rychlost dalším klíčkem ze strany zákazníka, stejně jako u Veyronu. Jenže nic z toho prý není pravda.
Nové informace, které dorazily přímo ústředí značky z Molsheimu, hovoří o opaku. „Chiron dosahuje maximální rychlosti 420 km/h omezené pro jízdu po silnicích. Bugatti tento limit pro své zákazníky neodstraní, ani nemá v plánu tak učinit,” stojí nekompromisně v prohlášení značky. A to je zklamání, protože zmiňovaný Super Sport uměl více (431 km/h) a to po jistých nejasnostech i v případě zákaznických kusů.
Bugatti už tedy dříve oznámilo, že někdy v roce 2018 rychlostní rekord Veyronu překoná s neomezeným Chironem, to se ale zjevně stane jen pro tento účel. Ve výsledku tedy Chiron bude rychlejší, z pohledu zákazníků ale jen teoreticky - ti se za hranici 420 km/h moci podívat nebudou, tedy pokud Bugatti nakonec nepodlehne jejich tlaku a z odstranění omezovače neudělá další příplatek...












































Bugatti Chiron zvládne maximálně 420 km/h, poté jej zabrzdí elektronický omezovač
Zdroj: Car Buzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 8 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 10 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 11 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
dnesNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva