Chvíli se zdálo, že Japonci vrátili do výroby svou 18 let nevyráběnou ikonu

Modely aut, které jednou opustí výrobu, se do ní obvykle nevrací. A když, tak rozhodně ne po 18 letech. V Americe to přesto tak chvíli vypadalo, na billboardu svítila reklama na dávno nevyráběnou Supru A80.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Chvíli se zdálo, že Japonci vrátili do výroby svou 18 let nevyráběnou ikonu

16.1.2020 | Mirek Mazal

Chvíli se zdálo, že Japonci vrátili do výroby svou 18 let nevyráběnou ikonu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modely aut, které jednou opustí výrobu, se do ní obvykle nevrací. A když, tak rozhodně ne po 18 letech. V Americe to přesto tak chvíli vypadalo, na billboardu svítila reklama na dávno nevyráběnou Supru A80.

Čerstvá fotografie dokonale retrospektivního billboardu s Toyotou Supra čtvrté generace vrátila v čase automobilové fandy i nostalgické pamětníky. Okřídlená ikona devadesátek si vydobyla slávu slavná po celém světě ať už uhrančivým designem, odolnou technikou nebo působením v nesmrtelné sérii filmů Rychle a zběsile.

O fotografii připomínající doby dávno minulé se podělil všímavý Gabriel Ronquillo. Zachycení okamžiku časoprostorového kontinua vyvolává pocity známé z minulosti, kdy svět fungoval jinak - možná lépe. Nechceme zabřednout do chorobného stesku po historii bez ekologie, kvalitativních úspor či vlezlé elektroniky, proto se jen soustředěně potěšíme opravdu líbivým pohledem na velkoprostorovou reklamu.

Vyobrazená Supra A80 se na chvíli zjevila podél dálnice v americkém San Franciscu. Podle všeho šlo o skoro dvě dekády starý billboard, který byl v mezičase přelepen řadou jiných a nyní na místě z nějakého důvodu dále svítil právě ten. Připomínka zlaté éry japonských sporťáků rozptylovala americké řidiče jen jeden den, do večera byl poutač znovu pryč.

O jeho autenticitě nemá smysl pochybovat - je to skutečně dobový plakát. Zpětně vyniká i svou jednoduchostí - není potřeba dopisovat informace o hypervýhodných akčních cenách doplněné hvězdičkou s miniaturním písmem omezující dvojsečnou nabídku či čemkoli podobném, je to prostě informace o příchodu „revoluční nové Supry”.


Chvíli se zdálo, že Japonci vrátili do výroby svou 18 let nevyráběnou ikonu - 1 - Billboard s Toyotou Supra IV foto 01
Toyota Supra IV na reklamním panelu překvapila řidiče v USA, šlo o starý billboard, který vykoukl zpod mnoha novějších

Chvíli se zdálo, že Japonci vrátili do výroby svou 18 let nevyráběnou ikonu - 2 - Billboard s Toyotou Supra IV foto 02Chvíli se zdálo, že Japonci vrátili do výroby svou 18 let nevyráběnou ikonu - 3 - Billboard s Toyotou Supra IV foto 03Chvíli se zdálo, že Japonci vrátili do výroby svou 18 let nevyráběnou ikonu - 4 - Billboard s Toyotou Supra IV foto 04Chvíli se zdálo, že Japonci vrátili do výroby svou 18 let nevyráběnou ikonu - 5 - Billboard s Toyotou Supra IV foto 05
Ikona devadesátých let snad nestárne, momentálně si užívá větší přízně publika než německo-japonský nástupce

Zdroj: Jalopnik

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše