Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží?
8.4.2024 | Petr Prokopec
Za velkou zdí ho začali sekat jako Baťa cvičky v téměř kompletně robotizované továrně. A stejně mají vyprodáno na rok dopředu. Prodejní hit je to zcela nepochybně, velkou neznámou je ale kvalita a spolehlivost - první ohlasy na Xiaomi SU7 nejsou dobré.
Automobilová prvotina firmy Xiaomi je velký prodejní hit, o tom nemá smysl diskutovat. Vůbec první automobil výrobce mobilních telefonů si totiž během půlhodiny od zahájení prodeje objednalo 50 tisíc lidí. Po čtyřiadvaceti hodinách pak SU7 mělo na kontě dokonce více než 100 tisíc rezervací, přičemž každý zájemce musel na konto firmy složit částku 5 tisíc yuanů (cca 16 200 Kč). I peníze se tedy firmě schází docela rychle.
Čím tohle auto ohromuje? Vypadá jako Porsche Taycan, ve verzi Max i jede jako Porsche Taycan, stojí ale jako Škoda Octavia. Ceny čínské novinky startují na 215 900 CNY (698 tisíc korun), tedy někde na úrovni základní Octavie 1,5 TSI s lepší úrovní výbavy, tady ale dostáváte vůz s výkonem 299 koní. Vrcholná varianta Max s elektromotory o celkovém výkonu 673 koní a sprintem na stovku za 2,78 s pak stojí pořád jen 299 900 CNY, tedy necelých 970 tisíc Kč. Za to nedostanete ani výběhovou Octavii RS před faceliftem v úplném základu.
Jasně, je to elektromobil, takže praktická použitelnost nebude bůhvíjaká a o udávaných dojezdech mezi 700 a 800 km si s bateriemi o obecně obvyklých kapacitách můžete nechat jen zdát. I tak je ale SU7 zajímavou nabídkou. Onomu zájmu se tedy opravdu nelze divit, přičemž Xiaomi dělá vše proto, aby stále početnější klientelu uspokojilo a také uklidnilo.
Ukázalo tedy, jak továrna v Pekingu, kde se SU7 vyrábí, jede na plné obrátky, přičemž dle šéfa společnosti Lei Juna dokáže vyrobit 40 aut za hodinu. To znamená, že každých 76 sekund opouští montážní linku jedno SU7. Této rychlosti Xiaomi dosáhlo sázkou na roboty, kterých je v továrně více než 700, zaměstnanci z masa a kostí tedy hrají až pomalu desáté housle - je jich totiž pouhých dvacet. Nejvíce robotů (381 ks) se nachází v karosárně, kde jich na každém stanovišti najdeme hned osm - po čtyřech z každé strany. Robotické ruce zvládají kupříkladu podávat dveře, usadit je na místě, přišroubovat a seřídit i panty tak, aby jednotlivé panely karoserie byly slícované.
Xiaomi uvádí, že jakmile robot zvedne nějakou část vozu, třeba i čelní, zadní nebo střešní panoramatické okno, zabere mu méně než 30 sekund, než operaci ukončí. To je dvakrát vyšší tempo ve srovnání se zavedenými automobilkami, alespoň dle tvrzení společnosti. Číňané pak ostatně zmiňují, že se svou strategií dovedou vyprodukovat třikrát více aut, než kdyby se spoléhali jen na lidské pracovníky. Zároveň tak redukují i čas potřebný k dodání vozu. Firma přesto nepočítala s tak enormním zájmem, jaký se dostavil. Pro letošek tak vyrobí jen 100 tisíc aut, což znamená, že většina zákazníků, kteří si SU7 objednali déle než den po premiéře, se musí obrnit nemalou trpělivostí.
Otázkou pak je, co tak levné čínské auto s takovými výkony vydrží. Zlí jazykové tvrdí, že číslovka v označení vozu je jeho životnost ve dnech. Snad se mýlí, i když první zkušenosti opravdu nejsou dobré.
![Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží? - 1 - Xiaomi SU7 2024 oficialni lepsi 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží? - 2 - Xiaomi SU7 2024 oficialni lepsi 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží? - 3 - Xiaomi SU7 2024 oficialni lepsi 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží? - 4 - Xiaomi SU7 2024 oficialni lepsi 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží? - 5 - Xiaomi SU7 2024 oficialni lepsi 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Xiaomi začalo nová vyrábět ve velkém stylu, přesto má potíže s uspokojením poptávky. Otázkou pak je, co vůz vydrží. Foto: Xiaomi
Zdroje: Xiaomi, DiscoverChinaAuto@YouTube
Bleskovky
Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včeraNejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
před 9 hodinamiPodívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči
před 11 hodinamiElektromobily ztrácí hodnotu tak brutálně, že už jsou jako ojetiny levnější než spalovací vozy, přesto netáhnou
včeraPorsche chce už příští rok skončit téměř se všemi spalovacími sporťáky. Nevěříme tomu, že to skutečně udělá
včeraTesly kvůli politice EU razantně zdraží, varuje sama Tesla. Může to tak být, ale může jít i o špinavý trik
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva