Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+: víc pruhů, víc adidas
8.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Takto to dopadá, když se to přežene s kreativitou. Citroën stvořil svůj vůbec nejúspornější vůz na bázi modelu C3, dal mu ale také vůbec nejšílenější myslitelný název.
Poslední generace C3 se trhem toulá již nějaký ten pátek, a tak má Citroën nejvyšší čas na šperkování její nabídky nějakými těmi zvláštními verzemi. Ta čerstvě představená je opravdu jedinečná, a to hned z několika důvodů.
Předně nese zcela hypertrofovaný název C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+. Nevíme, jak někoho napadlo vůz pojmenovat zrovna takto, pokud ale jde o sázku na první dojem, pak vyšla dokonale. I takové Lamborghini Gallardo LP570-4 Supertrofeo Stradale vypadá se svým jménem vedle zmíněné C3 jako hotové nedochůdče, problém ovšem nastane, pokud začnete zjišťovat, co se za daným označením skrývá. Zatímco v případě Lamborghini je to vskutku nejlepší z nejlepších silničních verzí, u Citroënu jde o něco na úrovni Fabie Greenline. A to už tak skvěle nezní.
Všechna ta písmenka totiž neznačí nic více než C3 vybavenou motorem 1,4 HDI s výkonem 70 koní, systémem start and stop a schopností rekuperovat nepatrnou část kinetické energie skrze alternátor. Označení Airdream jen shrnuje výše zmíněné podobně jako slůvko Greenline a zkratka EGS značí robotizovanou manuální převodovkou. VTR+ vyvolává zdání někdejších poloostrých verzí, v tomto případě ale jde jen o úroveň výbavy pro britský trh, kterou má smysl v názvu zmiňovat kvůli zvýšení apetitu potenciálních kupujících.
Proč se novinka s větším humbukem (poprvé prý byla vystavena na autosalonu ve Frankfurtu, ale nikdo si ji tam nevšiml...) poprvé představuje v Británii? Především tam totiž ocení schopnost vozu jezdit v kombinaci jen za 3,4 litru nafty na 100 km jízdy. Ne snad, že bychom nízkou spotřebu neocenili i my (však má jít o nejúspornější Citroën v historii), ale její ekvivalent v podobě emisí 87 g CO2 na kilometr přináší v tamních podmínkách řadu výhod jako je nižší míra zdanění nebo oproštění od londýnských poplatků za vjezd do centra. Vůz ovšem, snad s alespoň o trochu jednodušším názvem, bude k mání i na jiných místech Evropy. Zda se dostane i k nám je zatím nejisté, předpokládáme, že spíše nikoli. Pokud by se tak ovšem stalo, jistě by musel stát méně než britských 15 290 liber, tedy nějakých 450 tisíc korun. Za tuto cenu by zde mnoho parády nenadělal...
Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+. Ano, to jsme celou dobu mluvili o jednom autě...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 2 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda