Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën DS4 Racing: pojízdný schizofrenik přistižen bez maskování (foto)
2.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Francouzi mají zjevně problémy s identitou svých modelů. C4 nejprve zvýšili, aby z ní udělali DS4. Tu pak snížili, aby z ní udělali... DS4 Racing.
O Citroënech DS je v poslední době slyšet čím dál častěji. Sama automobilka nám koncem roku připomněla největší model DS5, ve spekulativní rovině se začalo hovořit o malém DS1. Dnes se podíváme kamsi mezí oba tyto velikostní extrémy, řeč bude o DS4 v provedení Racing.
Když se podíváte do našeho testu modelu DS4, musíte chtě nechtě dojít k závěru, že tento vůz se jako základ pro ostrý kompakt jaksi nehodí. U DS3 Racing šlo snahu Francouzů vyrobit nabídnout takovou verzi pochopit. Tento DS je velikostně prakticky totožný jako C3, a tak se jako základ francouzského Cooperu, jak jsme DS3-R překřtili, docela hodí. Jenže DS4 šel úplně jinou cestou. Oproti modelu C4 se nafoukl, a to především do výšky a stal se více než kompaktním hatchbackem jakýmsi crossoverem na pomezí hatchbacku a SUV. A stavět ostrou verzi zrovna na těchto základech?
Tedy spekulovalo se o tom již dříve, ale právě z výše zmíněných důvodů jsme těmto dohadům nepřikládali větší význam. Jaký omyl. Hned na několika internetových fórech se totiž v posledních dnech objevila trojice fotografií pocházející od neznámého zdroje, která DS4 Racing zachycuje bez jakéhokoli maskování. Poněkud schizofrenní koncepce sníženého-zvýšeného kompaktu se tak očividně dočká výroby.
Že jde právě o verzi Racing nemůže být pochyb. Podívejte se na snížený podvozek, upravené nárazníky a prahy, zadní difuzor a velké koncovky výfuků, střešní spojler... Jsou to zkrátka přesně ty úpravy, které bychom od verze Racing čekali a je vzhledem k charakteru snímků dosti nepravděpodobné, že by šlo o nějakou domácí legrácku příznivce Citroënů.
Podobně typické úpravy (sportovní sedadla, hliníkové a karbonové obložení atp.) můžeme očekávat i uvnitř, ale co pod kapotou? Dvousetkoňový DS4 s motorem 1,6 THP už se vyrábí, a tak by se v DS-R mělo objevit něco ostřejšího. Řeč obvykle padne na čtyřválcové turbo o objemu 2,0 litru vyvinuté ve spolupráci PSA a BMW. Že by motor, který dnes najdeme v novém BMW 3 F30?
Uvidíme, skoro jisté ale je, že premiéru sériového provedení můžeme očekávat v nejbližší době. Březnový autosalon v Ženevě vypadá jako dosti pravděpodobná volba.



Toto nemůže být nic jiného než prototyp Citroënu DS4 Racing
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 7 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Nejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před hodinouTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
před 3 hodinamiBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 4 hodinamiZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
před 6 hodinamiNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 14:09 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Onboard videa 08.21. 11:42 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda