Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën DS4 Racing: pojízdný schizofrenik přistižen bez maskování (foto)
2.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Francouzi mají zjevně problémy s identitou svých modelů. C4 nejprve zvýšili, aby z ní udělali DS4. Tu pak snížili, aby z ní udělali... DS4 Racing.
O Citroënech DS je v poslední době slyšet čím dál častěji. Sama automobilka nám koncem roku připomněla největší model DS5, ve spekulativní rovině se začalo hovořit o malém DS1. Dnes se podíváme kamsi mezí oba tyto velikostní extrémy, řeč bude o DS4 v provedení Racing.
Když se podíváte do našeho testu modelu DS4, musíte chtě nechtě dojít k závěru, že tento vůz se jako základ pro ostrý kompakt jaksi nehodí. U DS3 Racing šlo snahu Francouzů vyrobit nabídnout takovou verzi pochopit. Tento DS je velikostně prakticky totožný jako C3, a tak se jako základ francouzského Cooperu, jak jsme DS3-R překřtili, docela hodí. Jenže DS4 šel úplně jinou cestou. Oproti modelu C4 se nafoukl, a to především do výšky a stal se více než kompaktním hatchbackem jakýmsi crossoverem na pomezí hatchbacku a SUV. A stavět ostrou verzi zrovna na těchto základech?
Tedy spekulovalo se o tom již dříve, ale právě z výše zmíněných důvodů jsme těmto dohadům nepřikládali větší význam. Jaký omyl. Hned na několika internetových fórech se totiž v posledních dnech objevila trojice fotografií pocházející od neznámého zdroje, která DS4 Racing zachycuje bez jakéhokoli maskování. Poněkud schizofrenní koncepce sníženého-zvýšeného kompaktu se tak očividně dočká výroby.
Že jde právě o verzi Racing nemůže být pochyb. Podívejte se na snížený podvozek, upravené nárazníky a prahy, zadní difuzor a velké koncovky výfuků, střešní spojler... Jsou to zkrátka přesně ty úpravy, které bychom od verze Racing čekali a je vzhledem k charakteru snímků dosti nepravděpodobné, že by šlo o nějakou domácí legrácku příznivce Citroënů.
Podobně typické úpravy (sportovní sedadla, hliníkové a karbonové obložení atp.) můžeme očekávat i uvnitř, ale co pod kapotou? Dvousetkoňový DS4 s motorem 1,6 THP už se vyrábí, a tak by se v DS-R mělo objevit něco ostřejšího. Řeč obvykle padne na čtyřválcové turbo o objemu 2,0 litru vyvinuté ve spolupráci PSA a BMW. Že by motor, který dnes najdeme v novém BMW 3 F30?
Uvidíme, skoro jisté ale je, že premiéru sériového provedení můžeme očekávat v nejbližší době. Březnový autosalon v Ženevě vypadá jako dosti pravděpodobná volba.



Toto nemůže být nic jiného než prototyp Citroënu DS4 Racing
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi poprvé ukázalo svůj monopost F1 pro příští rok. Tedy vlastně jen barvy, tedy vlastně vůbec nic
13.11.2025
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
13.11.2025
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
