Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu
2.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hybridní verze designově zajímavého modelu DS5 přichází s menším zpožděním, zato ale s hodně troufalou cenovkou.
S třetím a zatím největším sériovým vozem luxusní značky Citroënu jsme měli možnost projet se už i na našich silnicích. Společnost nám dělala DS5 vybavená dieselovým dvoulitrem HDi spřaženým se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Tou dobou to samozřejmě nebyla jediná motorizace. Francouzi už od počátku nasadili dvě turbodmychadlem přeplňované zážehové šestnáctistovky THP o výkonu 156 a 200 koní a k 2,0 HDi se 163 koňskými silami také menší diesel 1,6 e-HDi s výkonem 112 koní. S menším časovým odstupem nastupuje na český trh jako poslední hybridní varianta DS5 označovaná HYbrid4.
K technice vozu jsme psali dost podrobností několikrát, takže pouze telegraficky připomínáme, že tento vůz kombinuje nejsilnější diesel spojený pro změnu se šestistupňovou robotizovanou převodovkou se synchronním elektromotorem. Pohonné jednotky nemají žádnou mechanickou vazbu. Diesel se stará o pohon přední nápravy, elektromotor o tu na druhém konci.
O společném výkonu 200 koní dokážou podle údajů výrobce roztáhnout 1 660 kg vážící DS5 na stovku za 8,6 sekundy, udělit mu nejvyšší rychlost 211 km/h a papírově jezdit za 3,8 až 4,1 litru na sto kilometrů (podle velikosti použitých pneumatik). To oproti samostatnému dieselu 2,0 HDi s manuálem představuje o dvě desetiny lepší čas v měřené akceleraci z místa a o 4 km/h nižší maximálku. Spotřebu má verze bez elektromotoru zhruba o litr vyšší.
Co za to? Ne zrovna málo. Už základní naftový dvoulitr za 785 tisíc není z laciného kraje, nejlevnější hybrid ovšem stojí - sedíte? - 965 tisíc ve výbavě Style a za nejluxusnější provedení Sport budete muset složit částku 1 064 900 Kč. Pokud tedy to ekologické smýšlení raději nepřehodnotíte...


























Hybridní verze se svým vnějškem od svých konvenčněji poháněných sourozenců prakticky neodlišuje, to podstatné zůstává zraku ukryto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový týmový kolega pro Ondřeje Vostatka včera 20:31
- Ducati Multistrada V4 Rally 2026: se semiaktivním podvozkem včera 14:40
- Konec týmu Motoxracing? včera 12:00
- Časový program Estoril včera 11:25
- Phillip Island a Sepang bez Marca Marqueze 6.10.2025
Nejnovější články
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
před 2 hodinamiMitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
včeraStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
včeraNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
včeraČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva