Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu
16.1.2024 | Petr Prokopec
Nabídka BMW zůstává v některých sférách pestrá, a tak při touze po výkonné verzi BMW řady 3 Touring máte opravdu na výběr - M3, M340i, M340d i Alpina B3 jsou schopné stroje. Ale který je nejschopnější?
BMW je jednou z mála automobilek, které slepě nesází vše na elektromobilitu. Místo toho mnichovský výrobce dodává, že i po roce 2030 bude na evropských trzích prodávat spoustu spalovacích aut jednoduše proto, že zájem o ně je dál silný. Navíc je pochopitelně možné, že z prstu vycucané ideologické vize Bruselu nedojdou na plnění a otěže převezme znovu zdravý rozum. Pak bude znovu dobré mít v nabídce co nejširší portfolio produktů.
Budoucnost ale teď nechme stranou, soustředit se budeme na přítomnost, která je v případě BMW pestrá až běda. Tedy alespoň optikou výkonných derivátů kombíku řady 3, kterých je momentálně k dispozici hned čtveřice. A každý z ní disponuje trochu jiným pohonem, neboť varianta M340d dostala do vínku třílitrový turbodiesel naladěný na 340 koní a 700 Nm točivého momentu. Proti tomu stojí benzinová varianta M340i se stejně objemnou jednotkou, jen produkující 374 koní a 500 Nm. Třílitrem pak disponuje i BMW M3, stejně jako Alpina B3. Nicméně v prvním případě tu máme 510 koní a 650 Nm, ve druhém pak 495 koní a 730 Nm.
Ani jedno z aut nelze nazvat muší vahou, místo toho zejména luxusně pojatý kombík upravený v Buchloe míří ke dvěma tunám hmotnosti. M3 je pak o 90 kilo lehčí, ani s 1 865 kg se však Mnichov nemá čím chlubit. Benzinová Třistačtyřicítka pak laťku snižuje o dalších 70 kil, zatímco u dieselu je pro změnu třeba přičíst 5 kg. I přes nejvyšší „krouťák” tak jde o papírově nejhorší variantu, což se ostatně následně potvrdilo také v praxi. BMW M340d nepřekvapivě prohrálo ve všech disciplínách, tedy při sprintu s pevným startem, při pružném zrychlení i při deceleraci.
Alpina byla M3 nejdůstojnějším soupeřem, ovšem její zaměření na komfort nakonec vedlo k vítězství 510 koní. Byť v případě zastavení rozhodovaly centimetry, což je s ohledem na hmotnost B3 působivé. Je tedy srovnáním jednoznačně potvrzeno, že M3 je tím nejlepším v nabídce? To je otázka, na kterou lze odpovědět různě. Co se samotné rychlosti týče, pak nepochybně. Nicméně za tento model je třeba u nás dát minimálně 2 666 300 Kč, zatímco M340i startuje na 1 866 800 Kč a M340d dokonce jen na 1 853 800 Kč.
Ve prospěch dieselu navíc hovoří takřka poloviční spotřeba, při sprintu na čtvrtmíli pak za M3 vlastně až tak moc nezaostává (11,3 s versus 13,1 s). Jakkoli tu totiž máme dvousekundový rozdíl, stále jde o výsledek, na jaký nedosáhne většina aut, která na silnicích potkáte. Z pohledu čistě realistického by tedy vítězství mělo připadnout dieselu. I když vlastně pochopíme, když někdo na první místo pasuje Alpinu (11,7 s) a další M340i (12,5 s). O tom to ale vlastně celé je, tedy o svobodě volby, kterou BMW stále ještě umožňuje.



M3 Touring je z celé čtveřice tím nejvýkonnějším a nejdražším vozem, za 510 koní si značka účtuje 2,66 milionu korun. Že jde o vítěze testu ve zrychlení tak ve finále příliš nepřekvapí, ani tak ale nebude tohle auto pro každého tou nejlepší alternativou. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28.5.2025Hyundai chystá návrat do Ruska, dochází mu totiž čas, musí to stihnout ještě letos. A není v tom samo
28.5.2025Přijela pouť, ale pekelně rychlá: Nejnovější BMW vypadá opravdu podivně, nic lepšího ale v jeho třídě prostě nekoupíte
29.5.2025Pokus Mazdy o nové řešení elektromobilu předčasně skončil jako totální propadák. U nás se loni prodalo 6 aut, letos 0
29.5.2025BMW se chystá změnit design úplně každého auta, které vyrábí, dokonce i nedávno představených novinek
29.5.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom