Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Čtyři ostré verze kombíku BMW 3 změřily síly tváří v tvář na letišti, je to nafta proti benzinu i sport proti luxusu
16.1.2024 | Petr Prokopec
Nabídka BMW zůstává v některých sférách pestrá, a tak při touze po výkonné verzi BMW řady 3 Touring máte opravdu na výběr - M3, M340i, M340d i Alpina B3 jsou schopné stroje. Ale který je nejschopnější?
BMW je jednou z mála automobilek, které slepě nesází vše na elektromobilitu. Místo toho mnichovský výrobce dodává, že i po roce 2030 bude na evropských trzích prodávat spoustu spalovacích aut jednoduše proto, že zájem o ně je dál silný. Navíc je pochopitelně možné, že z prstu vycucané ideologické vize Bruselu nedojdou na plnění a otěže převezme znovu zdravý rozum. Pak bude znovu dobré mít v nabídce co nejširší portfolio produktů.
Budoucnost ale teď nechme stranou, soustředit se budeme na přítomnost, která je v případě BMW pestrá až běda. Tedy alespoň optikou výkonných derivátů kombíku řady 3, kterých je momentálně k dispozici hned čtveřice. A každý z ní disponuje trochu jiným pohonem, neboť varianta M340d dostala do vínku třílitrový turbodiesel naladěný na 340 koní a 700 Nm točivého momentu. Proti tomu stojí benzinová varianta M340i se stejně objemnou jednotkou, jen produkující 374 koní a 500 Nm. Třílitrem pak disponuje i BMW M3, stejně jako Alpina B3. Nicméně v prvním případě tu máme 510 koní a 650 Nm, ve druhém pak 495 koní a 730 Nm.
Ani jedno z aut nelze nazvat muší vahou, místo toho zejména luxusně pojatý kombík upravený v Buchloe míří ke dvěma tunám hmotnosti. M3 je pak o 90 kilo lehčí, ani s 1 865 kg se však Mnichov nemá čím chlubit. Benzinová Třistačtyřicítka pak laťku snižuje o dalších 70 kil, zatímco u dieselu je pro změnu třeba přičíst 5 kg. I přes nejvyšší „krouťák” tak jde o papírově nejhorší variantu, což se ostatně následně potvrdilo také v praxi. BMW M340d nepřekvapivě prohrálo ve všech disciplínách, tedy při sprintu s pevným startem, při pružném zrychlení i při deceleraci.
Alpina byla M3 nejdůstojnějším soupeřem, ovšem její zaměření na komfort nakonec vedlo k vítězství 510 koní. Byť v případě zastavení rozhodovaly centimetry, což je s ohledem na hmotnost B3 působivé. Je tedy srovnáním jednoznačně potvrzeno, že M3 je tím nejlepším v nabídce? To je otázka, na kterou lze odpovědět různě. Co se samotné rychlosti týče, pak nepochybně. Nicméně za tento model je třeba u nás dát minimálně 2 666 300 Kč, zatímco M340i startuje na 1 866 800 Kč a M340d dokonce jen na 1 853 800 Kč.
Ve prospěch dieselu navíc hovoří takřka poloviční spotřeba, při sprintu na čtvrtmíli pak za M3 vlastně až tak moc nezaostává (11,3 s versus 13,1 s). Jakkoli tu totiž máme dvousekundový rozdíl, stále jde o výsledek, na jaký nedosáhne většina aut, která na silnicích potkáte. Z pohledu čistě realistického by tedy vítězství mělo připadnout dieselu. I když vlastně pochopíme, když někdo na první místo pasuje Alpinu (11,7 s) a další M340i (12,5 s). O tom to ale vlastně celé je, tedy o svobodě volby, kterou BMW stále ještě umožňuje.



M3 Touring je z celé čtveřice tím nejvýkonnějším a nejdražším vozem, za 510 koní si značka účtuje 2,66 milionu korun. Že jde o vítěze testu ve zrychlení tak ve finále příliš nepřekvapí, ani tak ale nebude tohle auto pro každého tou nejlepší alternativou. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nejčtenější články
Žebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
26.8.2025Slavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
26.8.2025Opel definitivně zrušil plán přejít jen na elektrická auta do roku 2028, nechce skončit jako Porsche
27.8.2025Bentley znovu mění strategii. Vrátí se k už odpískané technice, aby se znovu vlichotilo do přízně ztracené klientely
27.8.2025Mazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
27.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva