Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911
10.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Automobilka Porsche potvrdila vývoj plochého čtyřválcového boxeru, do svých modelů jej však nezačne montovat dříve než za tři roky.
Nutnost nadále snižovat papírovou spotřebu flotily svých vozů v zájmu omezení pokut za emise dostihne také německou společnost Porsche, která se vrátí zpátky k čtyřválcovým motorům. Původně se mělo za to, že je sportovní značka Volkswagenu představí ještě letos na frankfurtském autosalonu v modelech Boxster a Cayman, kolegové z Autocaru však zjistili, že downsizing ve skutečnosti není na programu dne.
„Není tajemstvím, že na čtyřválci pracujeme, pořád je ale v ranné fázi vývoje. Podle současných plánů potrvá minimálně tři roky, než budeme moci k tomuto projektu říci něco oficiálního, takže se to nestane dříve než v roce 2016,“ řekl Britům nejmenovaný zdroj z Zuffenhausenu zainteresovaný do tohoto produktu.
Nový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválcový boxer s přímým vstřikováním paliva se měl podle starších zákulisních zpráv objevit jednak ve dvou zmiňovaných modelech a ve své atmosférické variantě také v údajně připravované další typové řadě situované ještě níž, jako nástupce Porsche 550 Spyder. Jestli se skutečně vrátí nástupce osudového vozu Jamese Deana, zatím netušíme, malé turbo se však podle Autocaru dostane také pod zadní kapotu devětsetjedenáctky a pod tu přední v crossoveru Macan.
V případě 911 991 by měl být základní motorizací, pro Boxster a Cayman se však zřejmě stane vrcholem. Jejich atmosférické šestiválce disponují výkonem 265 nebo 275 koní (2,7 l), respektive 315 až 325 koni (3,4 l), plochá čtyřka by se však díky turbodmychadlu měla dostat někam k 350 koním při 7 500 otáčkách a točivému momentu 480 newtonmetrů.












Tabulková spotřeba se bude snižovat napříč větší části nabídky Porsche, tohle jsou adepti
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před 11 hodinamiPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva